21 april Tjohopp vad tiden går!

Jo det är ju ett tag sen sist. En liten ilsken förkylning kom min väg men nu har den gått igen. Vad har hänt sen sist då? Tja inte några världsliga grejer. De fina lyktorna som jag nämnde i förra inlägget, de kom i en liten låda. Dock inte för liten......
- Visst passar den mig Valentin?
- Tja jag är tveksam
 
-Gör den visst! Så de så!
 
Ja Nalleman är tokig i lådor, av alla storlekar, ju mindre ju bättre.
 
Så var det då badhelg......... Eller som det sägs här hemma, styrelsemöte för klubben HM (Hata Matte)
 
- Ja om du tror vi gillar detta tror du fet fel matte!
 
- Håller helt klart med Valentin
 
- Det kan jag också skriva under på! Fy för vatten!
Men efter de har torkat mår de så bra så jag tror de snabbt glömmer obehaget, fast Tösen var sur på mig hela dagen... och kvällen....
 
Sen kom torsdagen. Det var dags att frisera akvariet lite. Jag fick en liten medhjälpare. Han brukar inte vara med men nu tyckte han att det var intressant.
- Kanske jag kan fånga en
 
- Men fy det var ju massa vatten i vägen!
 
- Kan man göra detta på annat sätt än att bli blöt om tassen???
 
- Skrapa på glaset så kanske jag får en firre i tassen!
Dessutom sitter gosingen på yngelakvariet!
 
Sen tog han plats i soffan med sin storebror och bara myste.
 
Lördag morgon. Jag är ensam hemma. Janne är på golfbanan och städar och Pontus sover borta. Jag sätter mig och intager mitt morgonkaffe framför ett inspelat avsnitt av "Det blir bättre". Ser hela och så kommer Nalleman upp i mitt knä. Han lämnar det lika fort och kliver upp på sidobordet och stirrar uppåt. Detta är nått han aldrig brukar göra, så jag följer hans blick. Skulle jag aldrig gjort. Nalleman kommer aldrig någonsin mer att ställa sig på det bordet, så rädd som han blev när jag gav till ett hysteriskt skrik.
Så stor och äcklig. Hade jag lämnat huset så hade den garanterat dragit i gång larmet.
Usch nej nu kryper det i hela mig och nackhåret står rakt ut så vi lämnar detta.
 
Jag lekte lite med kameran som jag nu äntligen fått tillbaka. Har ju inte lärt mig alla inställningar än. Övade på ynglen
Det blev ju rätt bra.
 
Idag övade jag på Valentin
Gick ju bra det med. Hans små svarta fläcka på nosen syns och tydligt syns hans svarta morrhår, till höger i bild. I övrigt låg han så här
Goaste lilla lejon-katten!
 
Sen sprang Janne på ett par på köksbordet
- Får du plats Tösen? Jag kan rekommendera dig att krypa ner under kanten.
 
- Hur menar du då?
 
- så ja, bara kryp i hop där nere, husse ser dig aldrig!
 
- Nu syns jag inte
 
- VA hur kunde du hitta mig?
 
- Inte lönt att gömma sig här, alla hittar ju en ändå!
 
Förutom att fota katter och fiskar så har vi grejat ute i helgen. Städat av altanen, putsat fönster och lagat altandörr. Jag tar inte åt mig den äran för fem öre för det är Janne som varit duktig.
 
Nu jobbar jag en vecka till sen är jag ledig en vecka. Tja ledig och ledig. Ska fixa och dona inför fest den 4 maj.
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Inkan o Ligan

Ajajaj, förstår att Matte inte stod högt i kurs inte. Bada sådär en helt vanlig dag?! NÄ, de går inte an. FIna bilder i övrigt. Tazz&Kram

2013-04-29 @ 12:35:31
URL: http://inkanochligan.se/
Postat av: Anders

Vilka underbara bilder! (förutom den på spindeln då förstås...)

2013-05-02 @ 13:58:06
URL: http://www.iosgrekland.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0