8 februari Bilder på ett födelsedagsbarn!

Jo men så är det. Igår fyllde vår lille Valentin hela fem år! Han som var ett impulsköp! Så sant, så sant!
 
Vi hade mist Julle på söndagen, på måndagen ringde jag till en uppfödare av maincooner som fanns här i Växjö. Jag hade hittat henne långt tidigare och följt de senaste kullarna. Där visste jag att det fanns en Nalleman som var till salu omgående. Han var då sex månader.
 
Vi åkte till henne och bestämde oss snabbt för Nalleman, den härliga katt han är. Vi la handpenningen på bordet och skulle åka där i från. Då låg liten bebis-Valentin i Jannes sandal och sov! Klart vi skulle ha honom också! Så vi rensade plånböcker på 20:or och tior så vi kunde ge en liten säkerhet medans vi åkte in till banken och hämtade handpenningen för Valentin.
Nu hade ju lille Valentin inte åldern inne så vi fick vänta några veckor på dem för vi ville ha båda samtidigt.
 
När han kom var han en liten plutt, det kan ni se i inlägg från 2008 i maj här på bloggen. 8 maj kom de!
 
Nu är han en stor kille som spinner så fort man tar i honom, om än under lite protest ibland. Den 9 november -08 började jag  ställa ut Nalleman och Valentin. Nalleman gillade inte utställningar så han fick sluta. Men Valentin och jag vi rassalde igenom några styck. Den 1 november 2009 blev han Premier (hade han inte varit kastrerad hade det varit Champion) och sen tyckte jag det räckte med utställningar. Det tycker nog Valentin också. Men det märks att han är van att bli hanterad på ett annat sätt än de andra katterna. Han har ju liksom formats av oss, bebis som han var när han kom. De andra var ju formade och klara när de kom hit.
 
Men när man nu har fyllt jämnt då blir man rätt trött på uppvaktningar. Då lägger man sig på sitt spejarställe och kopplar av. Å då kommer matte med kameran!!
 
-SUCK!!
 
Ja så är det att fylla år här o vara katt. Ideliga pussar hela tiden!!!
 
I övrigt så skriver jag detta medans jag har en snickare i groventren.
 
Detta ska bort:
Gnejset i köket
 
Gnejset på kontoret
 
Fulgolvet och fulhålet i entren
 
Men det blir nog bra när det är färdigt. Vi ska hinna måla lite i helgen så helt klart blir det nog inte i alla fall.
 
Sen kan jag bjuda på en liten bild från min arbetsplats. Här sitter jag mina dagar och jobbar jobbar jobbar. Trivs med mitt jobb och tycker det är en utmaning varje dag, så jag är på intet trött på det!
 
På väggen har jag alla våra katter. Ramen köpte jag i en mysig liten affär i Göteborg, Västra Frölunda. Jag älskar den och vill ju ha den där jag ser den mest, på jobbet.
Den är omgärdad av en liten almanacka Janne köpte till mig i Grekland och en bild jag själv tagit på en orkidé.
 
Vad har jag mer att skriva om. Jo ja just det. Äntligen har jag kompletterat mitt förråd av smörja! Ansikstcremen har varit slut så jag har liksom bara väntat.
Detta är den bästa ansiktscreme jag provat. Nu är detta nattcreme men den fungerar ypperligt som dagcreme på vintern när huden är extra torr.
 
Till övriga kroppen använder jag denna
En svag doft, går in snabbt och bibehåller smidigheten i huden. Jag har andra smörjor för kroppen, av samma märke, men de luktar för mycket och ska man då ta parfym på sig så blir det för många dofter. Nä denna älskar jag!
 
Jaha, det var väl allt för denna gång. När jobbet fortskrider här hemma kommer rapporter, lovar!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0