31 mars Påsk pågår

Tja vad ska jag säga med detta inlägg....
 
Jo kan ju börja med nått lite tråkigt. Alla yngel vi haft har strukit med. Miljön i yngelakvariet var rena pesten. Till och med snigeln dog (ingen förlust). Tur för oss att vi har ett par kullar kvar att få. Det hann inte gå många dagar efter det att vi satt tillbaka honorna i stora akvariet förrän hona nr 2 satte yngel till världen. 29 styck men jag lyckades rädda 26 de andra åt hon nog upp.
Här är den nya barnaskaran.
 
 
Nu får de bo i yngelkassen i stora akvariet ett tag. Yngelakvariet har gjorts rent och fyllts med vatten från stora akvariet. Nu får det bara stå och goa till sig.
 
Så var det då dags för årets dansinsats. S o H kom från Falkenberg och till kvällen skulle Grace Nightclub intas. Jag förberedde mig med en ordentlig lunch med mycket kolhydrater för att vara på den säkra sidan :)
 
Då kom då våra gäster. Vi smaskade på lite smått o gott innan vi satt oss till bords. Vissa hade mer bråttom än andra.
 
Andra bara snackade
 
Men tillslut satt vi alla och åt gott o länge. Under tiden låg de fyrbenta barnen för en gångs skull samlade.
Sixten har kommit över sin trotsiga period och är mycket lugnare hemma hos oss.
- Jag kan vara snäll kille faktiskt!
 
Tösen i toppen, Sixten på hyllan, Valentin i fåtöljen och Nalleman i korgen på golvet.
 
Sen drog vi till stan, snälla Sofi körde oss och hämtade oss sen på "morgonkvisten".
 
När vi kom hem vid halv 3 var vi alla hungriga. Janne ställde sig och stekte omelett, prinskorv och de förberedda köttbullarna. Vi andra väntade...i pyjamas....
Vatten till maten om någon undrar vad det är i tillbringaren.
 
Dagen efter, långfredag, åkte vi alla till Citygross. S o H tog det liksom på vägen hem. Där brukar vi köpa godaste sillen så även denna gång. Vi passade på att handla annat också.
Mat till människor
 
Och mat till katter.
 
Kvällen tillbringade vi hos grannen och spelade kort.
 
Påskafton! Då var det dags den goda sillen, Janson, nubbe och allt annat gott.
 
Ständigt påpassade av syskonen.
 
Nalleman tog hela hyllan för sig själv
 
Påskdagen tar vi det bara lugnt. Janne är och spelar golf, jag har handlat nya byxor, dammsugit och torkat golvet. Sen har jag även tagit hand om ett ilsket stopp i avloppet i köksvasken. Det fungerar just nu, bättre än innan. Men förutom stopp i själva rören har vi även stopp i själva vasken....
Men det stoppet är enkelt att ta bort. Pussa lite på nosen och sen går han.
Nalleman han sitter som Tjuren Ferdinand, luktar inte på blommorna precis, men pratar med fåglarna!
 
När jag dammsugit och torkat golven, då var det kaffedags. Har köpt mig en billig men underbar mugg, den med kaffe och ett par shortbreads, det är fika det!
 
När jag sitter där i soffan och tar mitt kaffe och ska börja blogga, då vill Valentin in från utegården. När han vill det skrapar han med tassarna på fönstret. Inte lönt att putsa det inte....
 
Som jag skrev tidigare så har jag nu en lånekamera. Jag är inte riktigt hemma med den och då kan korten bli så här
Men han är söt där uppe på stora akvariet i alla fall.
 
Undrar när jag får min kamera tillbaka, men det bör nog bli i nästa vecka.
 
I kväll ska vi äta goda rester sen får det blir lite vanlig mat (utan snaps). Imorgon vankas ett spinningpass med Bruce Springsteen-tema.

Kommentarer
Postat av: Inkan o Ligan

Hur sjuttsingen klarar du av att räkna alla yngel?! *ler* Hoppas nu dom överlever allihop. Tazz&Kram

2013-04-29 @ 12:45:16
URL: http://inkanochligan.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0