31 aug Nu lite roligare saker

Jag älskar att resa! När jag var liten och vi bodde i Göteborg/Askim, då kunde min mamma åka för att handla på Frölunda torg (ett köpcentrum) och när hon kom hem skrek hon "plocka fram vad du vill ha med dig, planet går om fyra timmar!". Då hade hon tagit en restresa huxafluxa och sen var vi på väg. Hon var hemmafru, jag var ända barnet och gick ännu inte i skolan. Vi hade inte långt till Göteborg flygplats som på den tiden hette Torslanda. Många minnen har jag från den tiden och några pappersfoton. Mamma har aldrig varit någon fotograf så jag tror faktiskt inte hon ens hade någon kamera med sig på våra resor.

Men vi har kamera med! Här ska ni få se lite bilder från 2005 när min man o jag tog våra barn för första gången i någorlunda vuxen ålder, med till Gran Canaria (lite av mitt andra hem när jag var barn).

Håll i hatten, här kommer de!

image5
Vårt poolområde på Playa del Sol i skymningsljus.



image6
Stranden en tidig morgon, inte ens solstolarna är utställda än.

image7
En bensträckare uppe i bergen. Idag tror jag att detta är svart och nedbränt efter de ödesdigra bränder som varit på Gran Canaria.

image9
En gränd i Puerto de Mogan. En underbar liten by/stad


image8
En liten kanal

image10
Den manliga delen av familjen tog en fisketur en dag. (De kom hem utan fisk tack o lov). Den kvinnliga delen av familjen åkte till ett stor köpcenter i stället..
image11
Ungdomarna fick varsin t-shirt som en kille målade för hand medans man väntade. Häftigt att titta på och häftigt att ha en tröja som ingen annan har.

Det var vår resa 2005. Året där på 2006 tog vi tillflykt till Rhodos och var där över midsommar. Där hade vi alla varit tidigare men barnen var barn då och kommer inte ihåg så väldigt mycket.

Lite kort från Rhodos kommer här.

image12
Rhodos stad från ovan

image13
Ellie Beach mitt i Rhodos stad.

image14
Vi hyrde moppar en dag. Körde tvärs över ön och rätt som det var kom det en vacker kyrka med en liten vattenkälla nedanför sig. Där var kolossalt gott vatten och vi fyllde vår vattenflaskor till bredden.

image15
Man kan ha roligt på många sätt på en semester. Sonen hade så vansinnigt roligt åt sina föräldrar så han skrattade så sängarna delade på sig (de gick ju på hjul i och för sig men vad då). Nu fick alla sig ett riktigt gott skratt och det bjöd han så gärna på!

image16
Trots lite protester i familjen vill jag visa detta kort. Det är taget på en restaurang som heter Yamas. UNDERBAR personal! Herrarna med svarta byxor är personalen/ägaren. De pratar flytande svenska båda två. Han till höger pratade iofs engelska med oss i en vecka, sen en dag frågade han på svenska om vi hade kommit "idag". Då hade vi varit där i en vecka och ätit där nästan varje dag! Kul grej! Där har vi vänner för evigt! Naturligtvis var vi där och åt i år när min man och jag var ensamma på Rhodos.

image17 
En annan vän som vi fick, var skomakaren Alexis och hans hund Cicci. Tyvärr vänder Alexis bort ansiktet precis när jag tar kortet, men han är i alla fall med på bilden. Även honom har vi som vän för livet, och vi hälsade på honom vid sista resan också.

Kommentarer
Postat av: Anna

Hej gumsan!
Har du tid så ta och titta in till mig *ler*

2007-09-01 @ 18:33:19
URL: http://vardagsfundror.blogg.se
Postat av: AnneliH

Vilka härliga bilder!

2007-12-14 @ 21:04:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0