12 nov Vad har hänt Julle?

Jodå, Julle har fått komma hem från sjukan.

Hämtade hem honom i torsdags kl 13.30. Veterinären hade ringt mig strax före 11 den dagen och sagt att jag skulle hämta honom. De kunde inte avgöra om har var skygg eller slö med det beteendet han hade på sjukhuset. Lilla gubben, vettsförskrämd var han. I samma stund som skötaren lyfte honom från golvet i hans lilla rum, så kissade han ner sig. Lilla rädda gosiga Julle!

Väl landat i mattes knä så spann han sig igenom samtalet med veterinären. Han fick åka hem på observation istället för att vara på sjukhuset. Men skulle han inte vara sitt vanliga gamla jag på fredagen så skulle han in akut för då skulle de öppna honom. Inget allvarligt ingrepp i sig, de ska bara se och känna på tarmen i så fall.

Men torsdag eftermiddag/kväll var lite kort tid att avgöra om han var "tillbaka". Svansen stod förvisso rakt upp och han spann så fort vi pratade med honom, men ögonen var kolsvarta och på sin vakt.

Men tillslut kom den, den efterlängtade bajskorven!!! Jag ska inte plåga någon med några äckliga detaljer, men veterinären blev väldigt nöjd när jag beskrev den dagen därpå.

Helgen har varit som vanligt. Vi ha lagt golv i hallen och han har varit arbetsledare! Nu är ju marken hårt på utsidan, gudbevars, så nådigeherrn går på lådan hemma hela tiden vilket då innebär att vi kan se vad han presterar i den hela tiden. Hurra för tjäle!!

Soffan har vi förresten sålt nu, så vår tv-möbel är en rottingsoffa och en fåtölj. Rottingsoffan är väl inte den snällaste möbeln mot rumpan om jag så säger. Vi slåss om fåtöljen. Hoppas vår nya soffa kommer snart!

Det var allt för denna gång, lovar att återkomma med lite färska bilder på kisse och soffa (när den nu kommer på plats)

Kommentarer
Postat av: Anna

Tänk att bajskorvar kan vara så ....*hmm*..efterlängtade *ha ha*. Så skönt att höra att ni fått tillbaka er arbetsledare och att han mår bättre. Blev lite fundersam där ett tag när du skrev om rottingsoffan men sen förstod jag att den bara var tillfällig.

Den som väntar på nåt gott...

Kram kram!

2007-11-14 @ 19:12:32
URL: http://vardagsfundror.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0