28 okt Nu är fondväggen på plats!

image79
Å arbetsledaren är där för inspektion!

Igår gick större delen av dagen åt till att umgås med ungdomarna. Vi åkte ut till ett konditori som ligger lite utanför stan. Där har de sconesbuffé på lördagarna och det fick bli frukost för sjusovarna. Sedan styrde vi kosan till stormarknaderna för att inhandla vinterjacka åt sonen och mat för kvällen. Mat fick vi tag i men ingen jacka, så vi fick ge oss till stan i stället. DÄR hittade han jackan han ville ha och vi åkte nöjda hem. Då hade maken redan givit sig i väg, han skulle träffa killgänget i eftermiddag/kväll. Sonen stannade hemma bara så där länge som det behövdes och dottern och jag blev ensamma. Då åkte vi och hyrde filmer och hade filmkväll! Vi såg på Wildhogs och skrattade väldans gott, i alla fall jag som kan relatera till åldern och nojan i filmen.

Så söndagen fick bli arbetsdag då. Alla tapeter är nu satta och det saknas bara lister för att allt ska vara fullständigt. Men det blir nog gjort under veckan så kanske jag kan städa och möblera nästa helg, det vore skönt!

Hopp o hej för denna gång!


Kommentarer
Postat av: Anna

Åååh! Wildhogs! Den vill jag också se. Hade jag vetat så hade jag svischat över....*he he*. Sambon var tyvärr inte alls intresserad när den gick på bio (tråkmåns!) så det blev inte av då. Vi har så olika smak när det gäller filmer och han är mest intresserad av såna där konstiga utspacade saker som inte ens är intressanta film-messigt. Tycker jag.

Himla tjusig fondvägg ni fått till. Beundrar er som orkat hålla på. Jag måste nog också börja fixa lite här. Om inte annat så få lite ordning i sonens rum nu när inte han bor hemma så kanske folk kan sova över där inne i alla fall. Just nu så är rummet upp och nervänt, så som det blir när man flyttar ut. Men naturligtvis så ska det fortsätta vara HANS rum, vi kan bara låna det lite.

Ha det gott gumman! Kram.

2007-10-30 @ 07:52:46
URL: http://http://vardagsfundror.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0