16 sept Nu var helgen nästan över!

Vi har kommit hem i från ett höstlikt, kallt Mönsterås.


image56
Bryggans delar står under uteplatsens tak. Det ser kanske varmt ut men jag kan säga att det blåste rejält och vinden var inte varm.

image57
Vattnet var riktigt högt. Det går ända upp till kanten på den långa bryggan (fast nu kan man inte gå ut på den för bräderna är borttagna för vintern)

Festen vi var på var väldigt trevlig. Massor med nya människor och många barn. Födelsedagsbarnet såg ut att vara väldigt nöjd med sin tillställning.

image58
En nöjd gäst på festen!

Frågan är bara om han är lika nöjd idag. Några snälla vänner hade lindat in hela hans hus och trädgård med röda avspärrningsband samt hällt ett lass med gödsel precis mellan grindstolparna så han var tvungen att gräva sig in på sin tomt! Jaja, jag hade då inte uppskattat det, det kan jag säga!

Lille Julle fick vara ensam hemma från lördag förmiddag till söndag middag. Hrm, det var inte uppskattat sa han när vi kom hem. Fast sonens kompis (som Julle tycker så mycket om) har varit här och gett honom mat och släppt ut honom nu på söndag förmiddag. Lördagen fick han tillbringa som innekatt. Det går ju bra det också, för en tid. Det gosiga när man kommer hem efter han har varit ensam ett tag det är att han är så kelsjuk. Viker inte från ens sida en minut. Pratar o piper hela tiden, som om han har massor av spännande saker att berätta.

När jag gjorde mat åt honom häromsistens så saknade jag en liten packning till köttkvarnen. Julle låg som vanligt på golvet och bara väntade på att jag skulle tappa nått mumsigt. Och det hade jag visst gjort, inte mumsigt då utan kul att leka med....
image59
En bitring! Precis vad jag behöver

image60
Nä nä matte, du får skaffa dig en egen ring, denna behåller jag ser du!

Nåja, trots tappra försök från Julles sida så är nu köttkvarnen återställd i ursprungsskick.

Nu ska jag inta ryggläge, se på IceAge för åttiofemte gången, gosa med kissen och sen soooova!

I morgon blir det jobb igen och jag har tidig vecka. Vi ska ju lägga golv i vardagsrummet och nu har jag mitt snille även fått iden om att vi ska tapetsera om när vi ändå är igång. Så tapeter är beställda och kommer nästa vecka. Sen är det Villa Bo-mässa till helgen, då ska vi dit och titta om vi får lite inspiration till sovrummet och garderoben.

Å helgen därpå igen, då är det finaldags i STCC. Då åker vi redan fredagkväll till Motala och ligger på hotell ända till söndag. Det är lika långt från Motala som Linköping till Mantorp men det fanns inte lediga hotell till ett så bra pris som det i Motala. Tänk.....hotellfrukost två mornar på raken!!!

Nä, nattinatti allihop vi hörs nästa gång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0