23 sept Hujedamej! Slit o släp

Jag hinner ju aldrig blogga. Här är det fullt ös medvetslös. Veckan som gick var det jobb jobb o jobb, sen var det tjejfest på fredagen å gissa om jag är glad att jag inte följde med ner på stan för vidare festande! Hade helt enkelt inte "råd" med en dag med baksmälla.

Nå, lördagen gick åt till att gå på VillaBo mässa och handla skor till dottern. Hade, trots försiktighet med alkoholen kvällen innan, en blixthuvudvärk. Så det fick bli sängläge en liten timme på sena eftermiddagen, efter maten. Tror inte det var baksmällehuvudvärk, låg mer åt migränhållet faktiskt, men efter två dicklofenak så blev det bättre. Sen skingrades barnen åt olika håll på kvällen så jag o mannen fick en alldeles egen lördagkväll. Den tillbringade vi i sängen. Nänä, inte , vi tittade faktiskt på film (Envy, den gick på trean) och efter filmen somnade vi som två klubbade oxar.

Vad har vi då gjort idag??? Jo detta!

image21
Renovering av vardagsrummet har tagit fart!

image19
Så nu har vi flyttat soffa och tv nästan in i köket


Alla fönster är målade invändigt, alla fönsterbänkar är borttagna, slipade och målade, alla lister i stora rummet är borttagna och målade, elementen är målade en första gång (nästa blir i morgon). I morgon bär det av till IKEA för att köpa jalusier till alla fönster. I mina stora fönster är glasrutan 1,50 och den bredaste jalusi de har är 1,40........Så jag tar två 80 cm jalusier i varje stort fönster så blir det nog bra. Dottern måste till IKEA för att köpa ett presentkort så då passar jag på att åka med. Tur att de har öppet till 20, jag jobbar ju till 17 denna vecka.

Alla mina växter har jag förpassat till matsalsbordet så länge, de har ju inga bräder att stå på, och katten har ingen bräda att ligga på ujujuj, han är alldeles vimsig i planeten när han kommer in.

image22
Usch vad grejer!

På torsdag ska dottern och jag gå och se/höra Peter Jöback, det ska bli roligt! På fredag åker jag och mannen till Motal (utav alla ställen). Vi ska tillbringa helgen på Mantorp-motorbana och nyttjar den där rabattchecken man får igenom Coop. De erbjöd inga hotell i Linköping men det är lika långt till Motala så det gör inget. Två nätter på hotell med två hotellfrukostar, det blir kalas det!

Jag återkommer när jag har en lucka i tiden, vet inte när det blir!

Kommentarer
Postat av: Anna

Ja jösses vad ni håller på. Kan du skicka lite av din energi till mig för själv känner jag mig alldeles deckad. Typiskt förstås när man börjar nytt jobb.
Himlans vad kul ni ska ut på *fniss* nåt sånt vill jag också ha!
Kramelikram

2007-09-24 @ 17:51:36
URL: http://vardagsfundror.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0