21 april Tårar rinner fortfarande men vi ser nosar i slutet av tunneln

Mitt i sorgearbetet så känner vi alla att vi måste ha något att se fram emot. Länge har jag sneglat på main coon, en stor härlig katt. Har varit inne på en uppfödares hemsida, Annelié Johansson. Hon bor där vi brukar äta lunch så det är inte långt bort. En tid har hon haft några katter till salu och jag har varit sugen. Men eftersom älskade Julle ville vara ensam så fick det vara.

Idag ringde vi henne och huxafluxa var vi där o hälsade på. En timme senare åkte vi där ifrån, två katter rikare!
JA du läste rätt, två katter. Underbara katter hade hon men två av dem band våra hjärtan. Efter ok med Annelié så kommer här lite bilder på killarna.

Först ut Nalleman, 5 månader
image279
GOSMAGE!

image280
KRINGLA

image281
SÖTASTE HAKAN!

image282
LÅNG O STÅTLIG

image283
Å MYSIG!
Längtar redan efter nätter med denna underbara söta mjuka gosiga katt!

Sedan har vi lille Valentin. Han är bara 10 veckor så han måste växa till sig lite.
image284
SÖTASTE BLICKEN

image285
SNYGG HATT SÖT KATT!

image286
KUL SNÖRE DÄR BORTA MATTE!

image287
JAG KAN POSERA OCKSÅ!

Nu längtar vi efter små tassar i huset. Vi tar hem båda pojkarna på en gång så att de luktar likadant när de kommer till oss. De är halvbröder så de känner ju varandra väl.

Det kommer säkert fler bilder på herrarna, var så säker!

Kommentarer
Postat av: Marie

Men gud va söta. önskar att jag hade tid för en katt - de är ju så underbara =)

2008-04-21 @ 13:59:44
URL: http://www.metrobloggen.se/marie
Postat av: Susanne

Guuud jag tror jag vart kär i dina katter (speciellt i kattingen) ^^ dem är så underbara katter! Hoppas du får en mysig, solig dag :)

2008-04-21 @ 14:17:30
URL: http://littlemisschatterbox.blogg.se
Postat av: vivan

oh..gud så söta lyckliga du...jag äääälskar katter..har 2 stycken
lycka till med dem...kramiz

2008-04-21 @ 14:17:31
URL: http://vwellermo.blogg.se
Postat av: AnneliH

Vilka snyggingar!!! En liten Vallentin skulle jag mé vilja ha!! ;) Jag har haft en Skogis/Birma (han dog i höstas) nu har jag bara en kvar...Skogis/Perser. MainCoon är fina! Lägg ut fler bilder vettja! ;))

2008-04-21 @ 17:44:53
URL: http://canary.user.se
Postat av: Anna

Men gumman, fy vad tråkigt med Julle. Så orättvist. Jag vet precis hur tyst och tomt det blir, speciellt när det blir så plötsligt. Ni kan i alla fall vara övertygade om att ingen katt har haft det så bra som han. Gråta kommer ni att göra, länge, och igen. Vi får fortfarande en klump i halsen när Zelda kommer på tal. Den finaste av alla fina. Ändå hade vi tid att sörja innan hon gick bort.

Och sen.... gu' vad härliga små grabbaer ni hittat. De verkar ju ha funnit sig på en gång. Oj oj oj så bortskämda de kommer bli *hi hi*. Men det behövs nog verkligen två för att fylla ut Jullemans plats.

Kram till er alla.

2008-04-21 @ 19:20:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0