9 april En liten uppdatering

Okey, senaste nytt från fronten.

Jag hotade med att visa en blöt katt....... här kommer han!

image266

Nu är han frisk igen i sin lilla tass och idag på morgonen var första dagen sedan i lördags han fick gå ut. Gissa om han blev glad och plötsligen började han äta igen. Det är ju inte lätt att ge medicin som ska ges i samband med mat, när man har en katt som deppar och inte äter. Deppade gjorde han för att han inte fick gå ut.

Samma dag som han blev biten tog jag lite kort på vår säng och honom. Ser ni var han ligger?
image267

Ner till vänster på bilden är en lite kulle, där ligger han o har det så här mysigt

image268

Närbild
image269

Förutom djursjukhuset i helgen, så har vi busat lite med grannen. Hon fyller år ganska snart och är/var i stort behov av en ny tvättmaskin. Hon lånade vår, vilket hon gärna fick, men det är ju inte så praktiskt.

Så vi var tre stycken som slog oss ihop och köpte henne en ny tvättmaskin. Själv var hon och hennes särbo i alperna så jag passade även på att få maskinen på plats!
Ett stort gratulationskort hängde i hennes hall när hon kom hem

image273

Och till vänster stog den, tvättmaskinen

image271

Ni må tro att hon blev glad! Å tvättar för fullt gör hon nu!

Jag avlutar med en liten söt bild på Julle och lillmatte. Man ser överdelen på den rakade tassen men de stora såret satt på andra sidan.
image272

Ha det så gott! Rapport om altanen kommer vid ett senare tillfälle, men där har hänt saker!

/Mia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0