15 januari Hrmmm MUSJAKT!

Alltså, det krafsar på vårt tak! Matte klagar över att vi har fått möss på vinden. Själv tycker jag att det låter väldigt spännande. Jag tittar bedjande på matte men hon vägrar släppa upp mig på vinden, hrmmmmf.

Så jag bestämmer mig för att ockupera hennes säng i stället, som hämd.
image189
Jag bara älskar att gräva ner nosen i mattes kuddar!

image190
Syns jag??

image191
Nä matte, nu får du sluta fota hörrö, jag vill sova!!!

Eftersom ingen annan i familjen tänkte lägga sig just nu så fick jag finna mig i att stappla ut till soffan. Där la jag mig tillrätta hos husse. Mmmmm så mysigt!
image192


Rackarns matte, att hon inte kan låta blir att fota mig överrallt. Hon påstår att jag är söt och kanske kan jag hålla med.........
image193
Men min blygsamheter förbjuder mig!

Sen har jag busat runt här på nätterna må ni tro. De där små mössen på vinden, de har letat sig ner i väggarna och jag har haft fullt upp.  T o m hade jag en mus inne och lekte med en natt. Den lilla rackarn sprang in till husse o matte i sovrummet, så halv fyra på morgonen fick jag matte att vakna och hjälpa mig jaga musrackarn.

Men jag fick inte tag i den. Nästa kväll hade matte satt upp en musfälla under sängen, en sån där fälla som musen går in i och sedan inte kommer ut. Men hur jag än vaktade den så kom det aldrig någon mus i den.

Natten till igår jagade jag musen i väggen i stället, även då väckte jag matte halv fyra. Hihihi, det är så roligt när hon är uppe på nätterna, jag får ju massa gos också!!

Men eftersom fällan under sängen fortfarande var tom, fick lillhusse äran att gå upp på vinden och sätta upp fällor. Lillhusse kollade fällorn efter ett tag o tänk då var där en liten mus som hade slutat sina dagar i den ena fällan!

Själv stannade jag kvar i sängen när fällorna skulle vittjas, var väl inte lönt att gå upp för nått som ändå var dött och inte ville leka. När husse lämnade sängen så passade jag på att bli lika lång o stor som en sån där main coon som matte pratar så mycket om.....
image194
Jag tycker jag lyckades ganska bra med min imitation av main coon!

Nähä, nu ska jag återgå till en av mina favoritsysselsättningar, SOVA!

Tass på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0