28 juli Nu är det över

Ja som rubriken säger så är det över nu, begravningen alltså.

I lördags hade vi begravningsgudstjänst för lilla mamma. Vi var sju gäster i kyrkan och Leif Adolfsson var präst. ett kort och ljust tal höll han om mamma. Eftersom han känner både mor o far så hade han lite egna små anekdoter att berätta. Solen sken och varmt var det men jättefint.

Efter kyrkan så åkte vi hem till oss och grillade och drack kaffe. Vi kunde sitta ut under parasollet, trots värmen. Lilla pappa han åt o åt i synnerhet kakor, som är fy fy.

Fredag körde jag till Göteborg för att hämta lilla moster, 92 år. Hon var så pigg och med hela tiden. Jag tror att hon tyckte att det hela var trevligt i alla fall.

Nu till hösten ska vi urnsätta mamma. det blir en sk askgravplats. Men det blir som sagt inte förrän till hösten.

Söndag, då körde jag tillbaka lilla moster till Göteborg. På vägen hem stannade jag och tog mig ett dopp i Kattegat i Olofsbo. Där låg min goda vän S och väntade på mig i sanden. Hon o jag badade och bestämde att hon o H ska komma till oss andra helgen i augusti. Äntligen får vi rå om dem lite, annars brukar det ju vara tvärt om!

Ha det så bra nu i värmen, vi hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0