13 juni Nu finns det tid

Å då menar jag tid till uppdatering!

Studenten är över och allt gick bra. Men vi börjar väl med kattgården för den ligger ju först i tiden.


Kolla brorsan, vi har fått en hylla!


Nu när brorsan är borta kan jag kolla lite närmare vad det är som finns där uppe.... hmmmm


Attans den där pippin kan jag inte nå, han är för långt bort och utanför allt det här nätet.

Killarna stormtrivs i sin gård. Vi har dåligt med gräs där just nu och det är inte läge att lägga in jord och så frö nu. Dels är det bevattningsförbud (fast det har regnat lite så det kanske är hävt nu) och sedan vill jag inte ha in kissar med jordiga tassar......

Nu tar vi studenten.

Dagen började med champangefrukost hemma hos oss. Det var riktigt roligt att ha alla ungdomar här, de är så trevliga allihop. Jag tog lite mingelbilder och en gruppbild på dem


Hela gänget på altanen. Ute var ju inte så varmt så det är tur att pytteskinnen inte syns på tjejerna, de huttrade så i kylan.


 
Inne såg det ut så här. De är i full färd med att skriva i varandras mössor.


Koncentrationsnivån är hög


Sedan kom tidpunkten då familjen skulle samlas utanför Teknikum för att invänta studenten.
Det var väldigt blåsigt och vinden var inte varm men det regnade i alla fall inte!

Massorna står o väntar på sina studenter
Familjer o släktingar står och väntar på sina studenter som ska ta sig ut från Teknikum på rutschkana!


Här är alla hopsamlade på flaket och körs sjungande runt stan. Maken fick ratta bilen och sonen satt som samordnare i baksätet.


Innan vi lämnade Teknikum hann jag fånga den fruktade rutschkanan under nedmontering


Här anländer studenten!


Det är lite knepigt att ta sig av flaket utan stege! hihi

Paket öppning!

I ett paket låg en grodprins!


I ett paket fanns en katt! Nä, Nalleman tyckte det verkade spännande där inne.


En jättefintröja från bästa kompisen. Framsidan såg ut så här


Och baksidan så här! Jättefin.


Mängder med blommor och presenter

Tack alla som kom och firade dotterns student med oss! Det var en jobbig dag men väldigt rolig. Studentskan var mer än nöjd med dagen och det får vi väl anse som det viktigaste!

Nu är det tre år till nästa så det gäller att komma ihåg hur det hela organiserades. Då går ju nästa på rutin ju!! hihihi

Kort på nya altanen kommer. Upptäckte att jag inte hade några i kameran.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0