Påskafton

Snö på påskafton, vårvärme på julafton....vad månne bliva av midsommar.....?

Nå ja, vi ska väl inte klaga, det kunde säkert vart värre??????

Idag har vi ägnat dagen åt att gå på stan en liten sväng. Å inte i vilket ärende som helst. Nä, jag o maken firar faktiskt 20-årig bröllopsdag den 30 april. Detta tänker vi fira med en liten lättsam ceremoni i hop med ett par goda vänner och våra barn. Men vi har i alla fall investerat i nya ringar. Här är de nya förlovningsringarna:
image232

Och här är min blivande vigselring

image233

Ringarna är inköpta på Guldmagasinet och är tillverkade av Schalins. Om två veckor ska vi ha dem hos oss. Varför skaffar vi nya ringar? Tja, av ett par skäl; de gamla ringarna är helt enkelt lite för små för oss båda och sedan har de blivit väldigt slitna med tiden. Sedan hade vi ju inte samma ekonomi då, för 20 år sedan, så ringarna är inte av det tjockare slaget. Men det ska bli roligt att få ringar man ka ha på sig....

Sedan när vi kom hem så var det dags att ta tag i städandet hemma och packandet för sonen som ska till Trysil i morgonbitti.

I torsdags fick vi tjejer på jobbet ett påskägg av vår chef. Det får vi varje påsk och det är alltid lika uppskattat. Idag när jag städade ställde jag det på vardagsrumsbordet och tänkte inte mer på det..... Så här såg det ut när vi kom hem från blixtvisiten i stan.

image234

Jaja, det går att äta ändå men det är ju inte så vackert att ställa fram.

Äggvakten, han låg så här när detta hände.

image235

Annars har han haft fullt upp med att kolla matte när hon städade köket, kunde ju innebära en mumsbit. Tokiga katt, det blir inga mumsbitar av disktrasa och Mr Muscle.

image236

Det var allt för idag! Nu ska jag ta turbokvasten (dammsugaren) och dra till Blåkulla!

/M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0