20 maj UTEDAG!!

Idag har vi varit ute på promenix i trädgården för första gången. Vi försökte den 17 maj också men Nallemans sele verkade inte så säker så vi gick raskt in igen.

Under lunchen i dag var vi i stan med kissarna. Vi gick till Tex & Terry, mitt i stan, och provade ut en Puppia-sele till Nalleman. Den passade som en smäck. Så så fort vi kom hem från jobbet vart det utgång. Här kommer berättelsen:

image434
VA! Vad är detta? Är det meningen att jag ska beträda detta fladdriga gröna.....?

image435
Come on brorsan! Det är ju skithäftigt här ute! Kolla, gräs!

image436
Jaja, jag kommer väl då. Men jag gillar det inte......................tror jag.................

image437
Kom nu husse, vi kollar här bort, det ser spännade ut!

image438
Kolla häcken, den har ju stora hål! Va säger du, har det gått en grävskopa igenom här! Ha, det hade jag velat se!

image439
Brödraskapet jagar en död pinne........vissa är lättroade!

image440
Han kan ju få sitta där o leka, jag tror att jag drar mig lite häråt, det luktar så gott här borta.

image441
Mmmmmmm här doftar ljuvligt!

image442
Vad tittar vi på egentligen? Brännässlor säger du. Låter trevligt!

image443
Varför fick jag inte hoppa in i nässlorna, varför varför??? Vaddå gör ont? Jag har ju massa päls ju!

image444
Släpp ner mig, jag vill springa i gräset, släpp! Dessutom har jag ett behov! (Gissa vem som vann)

image445
Aaaaahhhhhh, att man nästan ska behöva ta till våld för att få kissa! Herre jösses vad skönt!

image446
Okej, då var det avklarat! Blurk, jag tror jag svalde en spindel...... (kolla lilla tungan)


Det var rapporten från trädgården. Valentin var stört omöjlig att få på bild nästintill. Han var kvick som en vessla och inte still en sekund.


Det var ialla fall två trötta grabbar som ville ha mat när de de kom in. Sedan slocknade de.


Gonatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0