10 oktober Long time

Jo men visst var det länge sen jag skrev! Men tiden räcker liksom inte till till allt som ska göras. Sitter just nu hemma med en envis förkylning, men den ska jag nog skrämma undan innan måndag.

Jag har väl inte så mycket nytt att komma med men jag vill i alla fall skrika GRATTIS ANNA PÅ DIN FÖDELSEDAG!!!! så här i cyberspace så alla hör.

Vad ha hänt sen sist då? Jo jag har varit på en liten fest hos grannen. Bara tjejer och kul hade vi. Tänk att en tröttefredag kan sluta så kul.

Sen har jag jobbat o jobbat o jobbat. Vi har haft bouppteckning efter mamma och det gick som på räls. Pappa har blivit så mycket piggare nu och det är riktigt roligt att hälsa på honom.

Sen har vi kissarna. Nalleman går på kortison för sin astma. Nu är han nere på en halv tablett om dagen. Skulle egentligen gått på en halv tablett varannan dag vid det här laget, men jag tycker han låter lite ansträngd ändå. Så jag låter honom stå kvar på en halv tablett om dagen i stället. Nu ser vi bara fram emot scanningen av hjärtat så får vi se om det ger något.

Valentin har fått burskynket som han ska ha på utställningen i november. Den färg jag valt stämde så bra ihop med hans päls, Jag försökte klä på transportburen skynket för jag skulle liksom öva att sätta upp det, men buren var lite för liten så det blev bara att hänga den över buren.

Här är utställningsobjektet med sitt burskynke.....nä han ligger på den puff som följde med burskynket. Visst passar färgen bra!


Sen har jag och ungdomarna varit på Kosta Outlet och handlat. Främst kläder till sonen, som fick denna resa i födelsedagspresent. Skor var något som vi alla köpte och det fanns ett par här hemma som var glada över att kartongerna följde med. Vad jag inte förstår är varför stora katten väljer kartongen för storlek 39 och lilla katten kartongen för storlek 44.......men det var väl mysigt så här:


Sedan sov de gott i sina lådor hela kvällen, vissa knölade ner sig mer än andra.....



Nåja, morgonen där på hade kissarna "slagsmål" om vem som skulle sova i transportburen. Kan väl säga som så att de tillslut kom på den intelligenta idéen att sova tillsammans.

I vilket fall som helst så hade Studenten fått vara med. Nu ville Valentin att Studenten skulle komma ut o leka och krafsade helt sonika honom till gallret och försökte få ut honom.

Det gick inte så bra kan jag ju säga, vi fick helt enkelt visa Valentin att han kunde gå in i buren och hämta stackars Studenten!

Sen kommer här en liten bonusbild på söta magen i lådan!

Man vill ju bara krypa ner där!

Sen var det då dags för stora sovrumsstädningen. Det innebar att även täckena blev tvättade.

BILDGÅTA!: Ser du katten?                             Här är han!
      

Det var ju så skönt med nytvättade täcken, lite ljummiga efter turen i torktumlaren!

Snippsnapp allt för denna gång!

/Mia

PS Glömde en sak!!! I det senaste nr av tidningen Chic är min älskade grannes dotter med. Första uppslaget, reklam för L´Oreals hårfärg. Den blonda, det är min lilla goa granntjej! Kram på dig! Bilderna var kanon!

Kommentarer
Postat av: Anna

hmmm man tackar och bugar.... det hördes ända hit fniss. Men du kommer ändå alltid vara äldre än mig. Nu när din lille goding så fint krypit ner så återstår det nog bara att sätta på locket, vira omslagspapper runt och skicka hit han. Ofelia skulle bli sååå glad så. För jag har ju redan fått en så fin present. Den hänger med mig varje dag runt halsen och ser till att det går min väg på jobbet. Tack än en gång vännen.

Kram kram

Anna

2008-10-16 @ 20:24:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0