19 april En sammanfattning av helgen

Fint väder, bara det är nu nått att skriva om, i alla fall när man bor i här i solfattiga Växjö.

Men vi börjar med fredagen. Vi köpte Tösen då. Ja, nu heter hon Tösen för hon lyssnar efter det namnet, lilla sötnosen.

Hon har fattat posto under vår säng, på en sån där säng låda. Hon kommer ju dit men varken vi eller katterna gör det. Så där får hon verkligen vara ifred. Men det är en nackdel.....hon ligger där och vilar hela dagarna och rusar runt på nätterna. Det innebär att även pojkarna rusar på nätterna men de är också vakna på dagen. Det blir så trötta på dagarna så de börjar också sova hela tiden de med.

Så nu på söndagen la jag mig på golvet vid sängen och körde in armen under och upp på lådan. Spinnmaskinen drog igång direkt. Så tog jag bort min hand och låg och bara lockade på henne där på golvet (tur ingen varken såg eller hörde), ett tu tre så kom hon fram. Varligt tog jag mig upp i sittande ställning och då kom hon upp i mitt knä. Så kom Valentin, nyfiken i en strut, å så var vår lilla stund över. Men jag tog med henne ut från sovrummet och stängde dörren. Om hon nu ska ligga och trycka så kan hon väl ligga någonstans där hon hör rytmen i huset och alla ljud vi åstadkommer. Då vänjer hon sig lättare.

Vi hade ett uppdrag i går, det var att ge henne p-piller. Uppfödaren hade visat oss hur vi skulle göra när vi skrev kontrakt, men det är en sak att göra det på en katt som inte är rädd för en och en sak att göra det på en som inte gillar läget. Men det gick galant! Nåja, efter allt trassel med Nalleman och hans penicillin.perioder så var ju detta verkligen en baggis!

Lite bilder från gårdagskvällen när damen var på gott humör och från herrarna i hagen!


Valentin njuter i fina vädret på fredagskvällen


Nalleman njuter också


En ny grönsak har uppenbarat sig i grönsaksdisken.....söt sak det där....


Lilla Tösen parkerade sig på köksbordet och genomförde aftontvätten.


Å så gör hon sig till, precis som Nalleman brukar göra


Tvätta tassen, lite suddigt jag vet


För somliga räcker inte korgen till!

Vi satt och tittade på Australia på tv och Nalleman tog sig lite skönhetssömn brevid.

I övrigt så hade vi goda vänner på lite mat i går kväll, i alla enkelhet och idag ska vi till dem på eftermiddagsfika.
Sonen ska tillbaka till Anderstorp så det blir till att köra den fruktansvärt tråkiga vägen idag, blääää. Men det blir övningskörning upp och så får jag ratta själv på vägen hem. Tur jag har laddat mp3n med riktigt tunggung!

Allt för nu!

Ha det!

PS. Glömde säga att vi hade påhälsning i sängen i natt av Tösen. Hon och Valentin var på upptäcktsfärd och hon räddes inte oss i sängen i alla fall! :)

Kommentarer
Postat av: AnneliH

Åh...vilka snygga kissar du har!

...ett tips på mp3 musik...Volbeat...



Guitar Gangsters And Cadillac Blood Year: 2008 Site: http://www.volbeat.dk/

2009-04-19 @ 15:11:00
URL: http://shaggkvist.se/wordpress
Postat av: Fia

Hon verkar vara en liten njutare den där Tösen. ;) Jättefin är hon, kul att ni behöll henne.

2009-04-19 @ 15:46:41
URL: http://lusth.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0