20 augusti Jodå vi lever

Men snuviga är vi, maken o jag. Jag var hos vårdcentralen förra veckan när förkylningen kom. Jag var ju tvungen att testa mig och se om jag hade svininfluensan. Eftersom smittskyddslagen gäller så är man skyldig till detta när man kommer från smittförande länder. Men jag kände mig inte jättesjuk så jag var så gott som säker på att svininfluensan hade missat mig. Och mycket riktigt, provsvaret sa att jag var frisk. Förutom mitt lilla virus som gjorde mig lite sjuk. Fick ett trevligt brev från doktorn som talade om detta (även om jag fått besked över telefon tidigare i veckan) och där doktorn även hoppades att jag hade tillfrisknat från min lilla bacill.

Så vid flytten till Norrtälje var jag hyfsat pigg igen. Väl hemma började jag i tisdags i dotterns rum. Tanken är att där ska bli ett gäst/tvrum. Vi har Telias TV-utbud i hennes rum och då är det ju bra om vi nyttjar det och tittar på tv lite oftare. Nu under året som gått har vi suttit i dotterns säng varannan söndag och tittat på Formel 1. Nu till söndag kanske det blir fåtöljer i stället....... Men det är en bit dit, så här ser det ut nu.

Ena hållet, det här här som bäddfåtöljerna ska stå. TVn i förgrunden ska flytta in i sonens rum. Den TVn har både dvd och video inbyggd så det kommer att passa honom. Däremot får han ingen tv-mottagning i sitt rum men det tror jag att han överlever.


Byrån ska dras lite mer åt höger men sen är den placerad på sin tilltänkta plats. TV-lådan som står framför är ett fynd som jag gjorde i tisdags på MediaMarkt. 32" LCD för 3999. Den TVn ska stå på byrån är det tänkt.
Ser ni medarbetetaren nere till vänster i bilden? Där mamma är, där är han, mamma-monstret!


Men sen har vi alla lådor, lådor, lådor, som ska förvaras för att få sig en ordentlig genomgång av dottern när hon kommer hem framöver. När man får lite distans till sina sparade saker så inser man ofta att en hel del bara är att slänga. Dottern har varit duktig och slängt en del men hamstern i henne är stark och mycket är kvar. Hon älskar ju grodor så jag tänkte göra nått kul med hennes grodor, vad, det får ni se sen.

Igår kväll var maken sjuk o dålig. Detta innebar att jag tassade tyst efter klockan 21 för då drogs det stora timmerstockar i sovrummet. Jag passade då på att rensa ut i mitt badrumsskåp. Där låg en massa smink som inte använts på länge, handkrämer som passerat bäst-före och annat grunk. Så här bra blev det:

Lite inspiration fick jag ju i och för sig när jag var på BodyShop i dag och bunkrade upp med lite nya grejer och fyllde på förrådet. Ser nu att bilden ser ut som en reklambild från just BodyShop. Kanske ska ta ner den till Karolina på BodyShop hehehe.

Dottern har det bara fint i Norrtälje. Hon hade ju turen att få sig en lägenhet i de alldeles nybyggda husen

Det öppna fönstret högst upp längts bort är hennes. Hon har fin utsikt över en liten skog och en bäck. Kan ni tänka er, i bäcken finns det små grodor! Passar ju henne som är så tokig i grodor!

När jag körde hem från Norrtälje stannade jag ju hos Anneli. Hon hade så fina små lyktor hängande över sitt matbord (glömde nog nämna detta för dig, men jag är ganska säker på att du läser det här Anneli!)

Vill också ha! Men vet inte vart jag skulle hänga dem.......

Jag har en liten rolig sak att berätt från vår hemresa från USA.....
Vi hade ju fyra stora resväskor med oss hem, alla lika fulla. Men en av väskorna innehöll bara tvätt. Tvätt, en kameralins av stort format och den lilla kameran. Tvätten hade jag vikt snyggt o prydligt och bäddat in linsen med.
Just denna väska hade säkerhetsmänniskorna öppnat och gått igenom. Kan inte ha luktat viol i den väskan precis hihihi. Men det är klart, det såg säkert misstänkt ut med linsen liggande så där på lösen. Men den befriade mig från extra vikt i kamera-ryggsäcken i alla fall.

Nä, nu ska jag ägna mig åt verkligheten ett tag. Ska nog kolla hur mina wolfisar mår där borta i Candy Kitchen (jo det heter så där de är).

Förresten, jag önskar mig ett sponsor avtal på en varg i födelsedagspresent, tror ni att det blir nått???? Om inte så fixar jag nog till ett själv.

Tjipp!

Kommentarer
Postat av: AnneliH

Ha..ha..!!! Tack för dagens garv!!



Roligt med lite småprojekt att ta itu med. Inredning är roligt och pyssel. Tur att du har lite sällskap av din småttingar.



Visst känner man sig nöjd när det blir ordning o reda i skåpen. Jag borde också. Jag köpte mig ett sådant Mineralpuder...men jag vet inte...jag gör nog fel.



Ja, hon har väldigt fint där...men tror du hon plockar med sig grodorna in? ;)



Eh...sponsor avtal på en varg?...vad é det? Är det något från vargarna ni var o hälsade på?

Det låter spännande iaf.



Ha en bra kväll!!

Kram!

2009-08-20 @ 16:27:33
URL: http://shaggkvist.se/wordpress
Postat av: AnneliH

Skulle ju säga....Krya på Er!!

2009-08-20 @ 16:28:07
URL: http://shaggkvist.se/wordpress

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0