30 augusti Sonens födelsedag

Ja, idag är det 17 år sedan man var på BB för sista gången (åtminstone som blivande mamma). Tänk vad tiden går.

Fira sonen det får jag göra nästa helg för han är i Anderstorp och kommer inte hem förrän nästa helg. Då firar vi både mig och sonen samtidigt.

Han har redan fått sin present. Den fick han när vi kom hem från USA. Vi hade köp honom en skinnjacka som han hade önskat sig.


Jag undrar så om jag får den där sponsringen på varg som jag önskat mig så hett.......

Alla barnen kommer hem på torsdag eller fredag så jag får rå om dem alla i helgen som kommer. Det ska bli roligt.

Vad har annars hänt i helgen?

Jo vi var ju i Mönsterås och tog upp båten. Ett slitgöra som måste göras. Men det går ju bra när man hjälps åt. Men inte nog med att båten skulle upp, bryggan skulle också tas upp. När vattnet stiger fram emot hösten så ger sig bryggan av, om vi inte har tagit upp den på land.

Jag kan väl inte påstå att jag gjorde så mycket nytta där på landet. Jag gick mest runt med kameran och fotade och satt och pratade med svärmor, vilket alltid är lika trevligt.

Lite foton som jag tog kommer här:


Brrrrr ser kallt ut.....


Bladverk


Mums!


Mera mums!


En till 100% oäkta ros!


Men de här är äkta! Jag tycker så mycket om krysantemum. Undrar om de är giftiga???? Annars skulle jag nog köpa på mig några här hemma. Mina stackars ampelliljor sjunger verkligen på sista versen. Behöver investera i nya giftfria krukväxter.


En segelbåt står i fönstret. Kanske längtar den ut på havet?


Mera äppel-mums! Ska nog göra äppelpaj snart.......


En tagetes strävar vidare, de andra skrumpnar bort. Så är det när hösten nalkas.


Båten kom i alla fall upp. Precis innan den skulle täckas med presenning, så började det regna och åska. Så typiskt! Men åskregn går snabbt över, likaså detta. Båten kunde torkas ur och sedan kom presenningen på plats.

Sedan var det dags för mat. Underbar lasagne eller ost/skinkpaj, det var bara att välja. Jag tog lasagne och kan säga att den var superb!


Nu ska stugorna slås igen för att få vila till nästa vår, då kommer vi tillbaka.



Nu ska jag återgå till att redigera USA-bilder. Håller just nu på med Graceland. Ett jättejobb. Jag numrerar alla Graceland-bilder för att sedan kunna skriva bildtext. Sedan ska bilderna brännas till CD och skickas till en vän till min son.

Jag har intentionen att gå igenom alla bilder vi tog. Nu med lite distans till resan så inser man att man inte behöver typ 800 bilder på motorväg, t ex. Sedan får alla bilder en genomgång i Photoshop, blir så mycket bättre då.

Men jag har ju hösten på mig, bara jag blir klar med Graceland eftersom det sitter någon o väntar på de bilderna.

Ha det så bra!
Tjipp!

Kommentarer
Postat av: AnneliH

Vilka härliga bilder!!

Vad sugen jag blev på äpplen. De ser ju så goda ut!

Jag kan passa på att tipsa om ett fotoredigerings program som är roligt och mycket lättare än Photoshop....Photoscape där kan du lätt fixa med bilderna och göra fia ramar. Lycka till med redigerandet.

2009-08-30 @ 20:38:45
URL: http://shaggkvist.se/wordpress

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0