14 Januari Valentines-day

Låter bättre med Valentines-day för då får vi fira lilla Valentin också.

Men jag skickar Alla-hjärtans-hälsningar till alla jag känner.

Idag har solen lyst i Småland. Det händer inte för ofta om man så säger. Gossarna har fått springa in o ut som de velat en stund mitt på dagen. Härligt tyckte de, framför allt Valentin! Kolla dessa härliga bilder:


Valentin spanar intensivt på kråkorna på gräsmattan!


Nalleman spanar åt andra hållet!


Lilla killen, kolla lilla tungan! Sötnos!


Båda spanar åt samma håll, fast just när kortet togs tyckte Nalleman att kråkorna var roligare.

Maken o jag vi pratar mycket om vår stundande resa till USA. Vi är båda förväntansfulla, det är ju en sak man bara gör en gång i livet. Eftersom vi är fan båda två utav Hard Rock Cafe, så har vi beslutat att söka upp HRC på de orter som vi passerar. Det kommer att bli i Nashville, Memphis, Las Vegas, San Diego, Hollywood och sist i San Francisco. Vi har varit på några HRC tidigare och för varje besök på ny plats köper vi en pin.


Vår lilla samling. Det fattas en pin i från Honolulu. Den är upphittad så den har vi inte köpt själva men den är också lagd någonstans där jag inte hittar den just nu.....hrmmm

 
En nyckel ring från Paris                          Den allra första som vi skaffade på Gran Canaria. Med denna pin följde ett All Access kort. Det kortet gör att man går före den eventuelle kö som kan finnas till restaurangen samt att man får poäng på allt man äter o handlar (inte sprit). Vi har användet det kortet många gånger för att komma före i kön. Poängen nyttjade jag o dottern när vi var i Köpenhamn. Då hade vi fått så många poäng att vi kunde äta, dricka o handla tröja samt pin och bara betala 280 kr!

Men vi har lite mer pins:

 
Pin från Köpenhamn                                   London, den har en liten dörr som går att öppna

 
Från Göteborg och sist men inte minst........New York. Inköpt av dottern när hon var på HRC på Times Square!

Samlingen kommer att utökas hoppas jag.

Vi gillar verkligen HRC:s koncept. Framför allt bra mat sedan är personalen alltid engelsktalande (ja till o med i Paris), miljön är härligt rockig och överallt hänger ikoner från rock-och popstjärnor. T ex Madonnas BH, Eric Claptons gitarr instrument och kläder från kända personer men också guldskivor som artister fått genom åren och sedan skänkt till HR. Du kan gå in på www.hardrock.com och läsa mer om du vill.

Nu är snart denna lördag över och söndagen tar vid. Sen är det åter måndag och ekorrhjulet snurrar igen.

Melodifestival stundar och jag ska bulla upp med popcorn, filt o kanske katt i soffan. Efter det spektaklet ser jag fram emot Bruce den Allsmäktige på 4:an. Ett ganska rolig rulle med ett budskap.

Ha en fortsatt skön helg!

Kommentarer
Postat av: AnneliH

Ge dina "gossar" en kläm från mig..de är ju för snygga!

Hade ingen aning om dessa pins från HRC...det måste införskaffas nu på GC.

Jag kan förstå att ni är förväntansfulla inför Er resa.

Melodifestivalen slutade så som jag hade önskat...H.E.A.T och Måns...sedan belv det Bruce för min del också....jag har säkert sett den 10 ggr...kan även se Dum, Dummare 20ggr till. ;)

Ha en bra dag!

Kram

2009-02-15 @ 11:14:05
URL: http://shaggkvist.se/wordpress/
Postat av: mooch

HRC är riktigt trevligt. Vi var där igår (Stockholm) och käkade Valentines-middag =) (Drinken Bahama Mama var riktigt god smile)



Riktigt gott var det. De där olika nålarna du har från de olika ställena hade jag ingen aning om att man kunde köpa. Får kolla in det nästa gång.

2009-02-15 @ 13:45:38
URL: http://luddrumpan.blogspot.com
Postat av: AnneliH

En uppmuntran till dig och en utmärkelse! Titta in hos mig och ha en fortsatt bra måndag! Kram

2009-02-16 @ 08:59:38
URL: http://shaggkvist.se/wordpress/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0