16 januari ......mååååndag morron!

Nalleman skulle man kunna ta 1000 kort av på en dag, OM HAN INTE HÖRDE PIPET FRÅN KAMERAN, hrrmmm. Det gör han nämnligen och då bara måste han gå och kolla vad det är som låter så kul.

Men i dag lyckades jag fånga honom i några av hans mer stillsamma, döva stunder....Fast först måste jag få visa den duktigaste kissen att gå i sele. I det fina vädret har vi varit ute flera gånger o gått. Hundar hundar o åter hundar är vad man möter men det skiter Nalleman fullständigt i, om bara matte är emellan honom o hunden!


Sen var det dags att ta tag i tvätten. Ställde mig i köket o strök för att få lite socialt umgänge med resten av familjen under tiden. NÅGON gillar nystruket....


"Hmmm tror bestämmt det kamera-piper nånstans....? Men jag orkar helt enkelt inte bry mig.


Sen när jag märke att han slocknat igen så smög jag fram o tog supernärbild på den hårigaste baktassen, goooooos!


Så piggnade han till o skulle kolla vad jag gjorde, tänk, mitt finger var snabbt som sjutton!
TITTUT!


Å så lite andra närbilder förståss....bäst att passa på när han ligger still




Han hoppade sedan ner från köksbänken och sträckte sig mot favorit-sträck-stället


Han borde jobba på att få pluspoäng på matte (o det var kanske det han tyckte han gjorde när jag fick fota så nära o mycket), för kolla vad han gjort med min stackars yucca-palm......


Den är nu ersatt med kattgräs men det struntar han fullständigt i.

Valentin då, vad har han gjort. Tja rusat runt som vanligt, in ut in ut in ut i kattgården. Han gillar inte alls koppelpromenader så han slipper dem. Däremot är han fullständigt TOKIG i sin utegård. Men jag fångade honom när han vilade i sitt handfat


Tja så ser en vanlig söndag ut hos oss! Hoppas att fler än vi har njutit av det fina vädret!


Kommentarer
Postat av: Sofi

Älskade katter. Gillar närbilden på nosen, den lilla krokiga näsan. Vilken hårig stor tass han har. Väldigt fina bilder!

2009-02-16 @ 14:30:45
URL: http://lovesiesta.blogg.se/
Postat av: AnneliH

Ha...ha..Yuccamarodör!!!...vilka härliga killar du har!!! Härligt att kunna gå en promenad med Nalleman..fint väder ni har! Våran katt har också långhåriga tassar han halkar runt på klinergolvet, ser så roligt ut!

Ha en bra dag!

2009-02-16 @ 15:19:29
URL: http://shaggkvist.se/wordpress/
Postat av: AnneliH

Hoppas att de visar mer av omgivningarna i nästa program...men ändå trevligt att se programmet. Man får ju se hur andra gör...inte lämnar hotel området o.s.v...och hur reseledarna jobbar...jag dömer nog inte ut programmet ännu...även om jag ser "semestersvenskar" också...så längtar jag iNte till Thailand ;)

Ha en bra dag!

2009-02-17 @ 11:21:40
URL: http://shaggkvist.se/wordpress/
Postat av: Buffe & Vinnie

Hej!

vi har nog inte varit inne o kikat i er blogg tidigare. Men vi brukar kika på era fina bilder på kattforumet, så vi lägger till er som länk på vår bloggsida så kan vi kika in lite oftare o se vad ni har för äventyr för er mysgrabbarna! =)



Tass o nosgos/ Buffe & Vinnie

2009-02-17 @ 21:56:17
URL: http://nosbuffaren.blogspot.com
Postat av: Stina

Hej!

Idag damp det ner ett tjockt kuvert från Sverige i brevlådan! Tull deklarationen avslöjade allt: linser. TACK!

Det uppskattas alltid med brev hemifrån, och det du hade skrivit gjorde mig glad i hjärtat :)

När kommer ni till denna sidan pölen?

Hälsa Sofi samt mina föräldrar nästa gång du ser dom!



Ha det bäst!

/Stina

2009-02-19 @ 08:21:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0