24 januari Grått o mörkt

Idag har dagsljuset inte infunnit sig. Det har varit inneblysning på sedan kl 11 idag. Usch vad det är trist. Till och med katterna blir slöa när det är så här. De kan inte gå ut i kattgården för det är för blött och de vill bara sova när de är inne. Ja ja de får väl sova då, pälsgosingarna!


Valentin sover i sitt klösträd


Nalleman sover i sin älskade lillhusses säng

Men lite nytta har vi gjort i alla fall. Jag har bytt matta i hallen till exempel.

Gamla mattan (som hänger på tork över stolarna)


Nya mattan


Det var på tiden att tvätta den gröna, får se om jag lägger tillbaka den eller den får hamna någon annanstans.

Ikväll ska vi till grannens "särbo" på fest. Vi känner ju N (särbon) sedan länge men vi har aldrig varit hemma hos honom, vi är ju alltid hos grannen. Det ska bli så roligt så. Antar att det blir fantastiskt god mat och sedan canasta tills vi tröttnar.

Grannens son har lovat köra oss både dit o hem, som tack för att han får låna dotterns bil medans hon är i väg. Han gör ju själv lumpen på annan ort just nu så lånet av bil gäller bara de helger han är hemma.

Får se om jag orkar skriva nått i morgon om hur kvällen varit.

Ha en härlig lördag kväll!


Kommentarer
Postat av: AnneliH

Canasta spelade vi mycket för många år sedan...har tyvärr glömt reglerna men det jag kommer ihåg att det var väldans roligt spel! Ha en trevlig kväll!

2009-01-24 @ 18:56:27
URL: http://shaggkvist.se/wordpress/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0