30 juli Nu har vi kommit till Napa

Vi har hamnat mitt i vindistriktet. Här är vinfält så långt ögat når. Vi stannade på ett sånt där Visitorcenter innan vi kom in i Napa-dalen. Där fick vi smaka ett av de absolut godaste viner jag någonsin smakat. Jag som inte gillar rött över huvudtaget undvek dem som pesten, men så sa damen bakom disken : Vill du smaka en vit merlot? Mig veterligen är merlot en röd druva men hon sa ju vit så visst. Fram kommer en flaska som ser ut som rosévin men det var vit merlot! Jag smakade, svimmade av den underbara smaken och köpte med en flaska som snabbt packades ner i resväskan. Den ska inte öppnas förrän på hemma plan!

När vi startade på morgonen la vi in vårt blivande hotell på GPSen. Det skulle ta 15 minuter att köra dit så vi gjorde oss ingen brådska.

Vi sightseenade lite så tiden skulle gå, letade efter en väg som skulle heta Silverado.....vi körde vilse förståss. Fast med hjälp av GPSen och hotellets adress så var vi ju inte helt ute o svävade.

Grått o trist väder tyckte vi, men det klarnade upp vid lunch. Lite vinraankor är med på bilden.


Vi körde som sagt och letade efter Silverado-vägen. Vi hittade skylte men var var vägen?


Detta var definitivt inte rätt väg i alla fall.......



Tillslut hittade vi fram till hotellet. Då visade det sig att vi förvirrade människor hade tagit fel på dag när vi bokade och hade bokat från den 29-31 i stället för 30-1. Tack o lov slapp vi betala för den icke använda dagen och fick boka två dagar nu när vi var på plats i stället. Puhhhh. Här ar mysigt. Ligger mitt i Napa men det märks inte. Vi har ett litet köpcentrum tvärs över gatan där det finns en supermarket. Där var vi o handlade kvällsmat och frukostmat.

Men så här ser det ut på hotellet. Ursäkta suddigheten


Sött gjort på toaletten, då menar jag de små korgarna med handduk och duschtvål, om du ser dem bland allt vårt bråte


Vi har egen jacuzzi


O liten "diskbänk", men allt vi har i köksväg är en kaffebryggare och ett kylskåp.


Vi var precis i slag att packa upp därför är det rörigt på köksbänken.
Sedan har vi utsidan.


Å så vår älskade Agda förståss. Vår bil har vi kallat Agda för hennes nummerplåt börjar med AGD966 SC (SC står för South Carolina). Lilla Agda har tagit oss 778 mil eller 4834 miles över kontinenten. Då har vi även räknat med de mil som den första bilen gick, vilket är en bråkdel av det Agda gått.


Lite blommor utanför dörren hande vi, fina sådana!





Vi gick som sagt o handlade. Så här fin har de det i grönsaksdisken för att grönsakerna ska vara fräscha.


Vi passade på att äta lunch också. Maken tog en Squezze-burger och jag tog en Corn-dog on a stick. Så här var den korven.


Det som var kvar av den jättestora hamburgaren när jag blev klar att fota, det var detta.


 När vi kom tillbaka till hotellet gick vi o la oss vid den lilla pool som finns här. Det var underbart vill jag lova!




Vi slappade hela eftermiddagen. Vi promenerade tillbaka till köpcentret och gick till Starbucks för en kopp kaffe, sen gick vi sakta hem igen.

Vid halv 8 hade vi tv-tid. Då skulle de visa Mamma Mia och vi tänkte äta vår lilla kvällsmat under tiden. Precis innan filmen började var allt framdukat. Visst ser det mums ut?!


Vi gjorde Mamma Mia till sing-a-long version o satt här o sjöng på kvällskvisten. Sen var vi så trötta att vi slocknade.

Tjing!

Kommentarer
Postat av: Sofi

Det vinet är jag nyfiken på när ni kommer hem. Ost, gu va gott. Här hemma skiner solen idag för en gångsskull men det blåser så jag fryser:P

1 vecka kvar nu då. Ha det så bra! Puss

2009-08-01 @ 14:21:25
URL: http://lovesiesta.blogg.se/
Postat av: AnneliH

Guu´så mysigt ni verkar ha det! Vin o ost ...det är grejjer det!

2009-08-01 @ 22:13:25
URL: http://shaggkvist.se/wordpress

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0