6 juli Helgen som varit

Tja, nu börjar resfeben kanske komma så smått........ I helgen var det PACKNING som gällde. Eftersom vi båda jobbar full vecka så blir det inte så mycket ordning med sånt i veckan så det var lika bra att passa på.

Naturligtvis fick jag god hjälp (?) av Nalleman som inte vek i från min sida i sovrummet medans jag strök och packade, plockade upp igen och packade om. Goa kissen, ska var med i allt!


Kanske kan jag packa ner honom och ta med honom?????

När väskan inte var rätta platsen låg han i sängen och myste

Mys-hög!!!!


KÄRLEK!!!!

När packningen sedan var över (vilket tog nästan hela lördagen), så skulle det tas lite lugnt. Nänä, då ballar kylskåpet ut och bara kräven en total rengöring!!!! Så det var vad man fick sysselsätta sig med på lördagkvällen, hrmmmmmmm. Nåja jag hade god hjälp av dottern, tack o lov!

Söndagen, tja då var det dags för den allvarliga städningen innan avresa. En riktigt grundlig städning så att jag bara behöver finslipa den innan vi åker. Menn då skulle saker o ting trilskas igen. Centraldammsugaren ville inte stänga av sig! Det visade sig att en liten sladd i handtaget (där av o på knappen sitter) hade lossnat från sin lödning.

Tack o lov är sonen hemma och händig med lödkolv, så till slut fick vi lagat den! Trist när saker går sönder så där.

Så var vi och fikade hos A & R. Trevligt trevligt, det var länge sedan sist! Dottern hämtade oss där i ösregn lite senare på kvällen. Då säger hon att hon legat och torkat under vasken för där läkte det vatten i från duschkranen........Jaja, alla eländen kommer tre; kylskåp, dammsugare, vasken.........

Kvällen avsattes för lite pälsvård och sedan lugn o ro.


Brödra-gos!!! Åhhh så mysigt det ser ut. Älskar min brorsa tycks Valentin säga


Så kom jag på halvsyskonen ligga här o mysa på sena kvällen. Söt-kissar!!! Tösen har kommit så väl in i kattfamiljen. Hon är bara lite skygg för oss, men kommer gärna och vill ha kel när vi sitter i soffan eller ligger i sängen.

Å förresten, det har ju förståss åskat i stan också denna helg. Lördagen då brakade det loss ordentligt.

Uj vad bummelibang det var i detta väder! Det slog ner i ett träd mitt i stan, så man kan aldrig vara riktigt säker.

Detta var väl vad jag kunde rapportera om just nu. Kommer säkert mer innan avresan.

Ha det så bra!

Kommentarer
Postat av: AnneliH

Vilka godingar du har!



Trist när grejerna gå sönder. Tur att du/ni fick hjälp av händiga barn ;)



Jag förstår att resfebern har infunnit sig!

Men vad härligt att få åka den "ruten".

Ska tänka på Er och hoppas att allt kommer gå smidigt och bra.



Det hördes ända hit när Tor o Oden flyttade sten. De hade mycket att göra lät det som. I skrivande stund öser det ner en massa vatten. Det har pågått sedan sena kvällen i går. "Rätt som det regnar kommer det en värre skur".

Ha en bra vecka!

2009-07-06 @ 12:33:39
URL: http://shaggkvist.se/wordpress

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0