7 juli Minneshögtid för Michael

Ja, det är vad som sänds på tv just nu och t o m konkurrerar ut Allsång här hemma. Fast vi spelar in Allsången för jag vill både se o höra Caroline af Ugglas sen.

Vad Michael Jackson beträffar så är han bara en i raden för mig. Han blev stor på 80-talet när jag var nykär och galen och inte så intresserade i musik över huvudtaget. -88 fick vi vårt första barn och vårt andra barn när Michael genomförde sin andra stora turné -92-93. Så all musik egentligen från 80-talet är ett blurr för mig. Thriller, Black and white, I'm bad är de låtar jag kan komma på snabbt och på rak arm som han gjort, så ni ser, han var inte någon lysande stjärna hos mig.

Men naturligtvis är det tragiskt att en människa rycks bort så plötsligt men det spelar ju egentligen ingen roll om människan är en kändis eller inte, det är lika känslor ändå. Samma känslor för de föräldrar som säger hej till sitt barn och sedan aldrig mer får se det, äkta hälften som kysser sin kära adjö för att aldrig mer komma tillbaka. Samma tragik, samma tomhet, samma känsla av orättvisa.

Men nu lämnar vi ledsamheter och återgår till den vardag som ligger så mycket närmare mig och min familj.

Kan ni gissa? Här har åskan farit fram igen. I lördags slog den ner i ett träd mitt i stan som jag skrev om tidigare. Nu har jag lånat ett bild från Smålandposten (fotograf: Per-Erik Sandbäck)


Tänk, mitt inne i centrum, hus som ligger bara 10 m där ifrån på andra sidan vägen. Vilka krafter det är i en blixt!

Idag har det naturligtvis tornat upp sig igen. På lunchen mullrade det och regnade när jag gick in på Maxi för att köpa 30 burkar kattmat (jaja de ska räcka under vår semester).

Sen i kväll då såg himlen ut så här

Och det mullrade regält där borta. Någon blixt varken såg jag eller fångade med kameran.

Men visst ser åskmolnen ut som vispad grädde.......

Men denna gång gick det förbi oss, tack o lov.

I går kväll hade maken en liten lekstund med katterna. Till och med Tösen ville vara med, kolla så roligt hon har:


Det är jättekul att leka med fjädrar, fast roligast hade varit att få leka med de fjädrar som sitter fast på undulaten......


Jag bara älskar den ljusbruna teckningen hon har på sin högertass' insida. Den är så söt! Ja hela hon är söt!

Nalleman han ville också vara med och lockade med hela sin busiga mage!

Hmmmm jo han blev faktiskt borstad idag, under stora protester.

Nu ska jag ta och plocka fram strykbrädan och stryka det absolut sista till packningen. Sedan stängs alla väskor utom en där necissärerna ska ner på lördag morgon (eller fredag kväll för min del, jag har ju alltid tandborsten i handbagaget)

Lilla pappa fyller 86 på fredag så vi kommer att vara hos honom på fredagkvällen och sedan ska vi väl äta lite gott när vi kommer hem. Kanske dra en spader (dvs canasta) med grannen. Vem vet? Lördag morgon 09.20 ska vi i alla fall sitta på tåget och det gör ju inget om vi är lite trötta då och sover på vägen ner till Kastrup.

Nä nu är strykjärnet varmt!

Ha det så bra och glöm inte lägga en kommentar om du tittar in här!

PS. Ska väl tillägga att jag köpte ytterligare 30 burkar kattmat efter jobbet och då fick jag avstämning! Kul att bara lägga upp kattmat på bandet, folk måste ha undrat! Så nu har vi 60 burkar som bör räcka i 30 dagar om de äter två burkar om dagen. Men de varvar ju med torrisar så det räcker nog lite längre.  DS

Kommentarer
Postat av: AnneliH

Ja, jag tänkte på att så mycket lovord som han fick i går...det kunde han väl fått medan han levde. Ganska patetiskt att man är aldrig så berömd som när man dör, konstigt nog. Vila i frid.



Oj, vilken knall det måste ha varit! Här var det oväders-oväder i går också...Tor o Oden måste ha haft ännu mer sten att flytta runt på.



Hoppas katterna står sig nu då ;) tills ni kommer tillbaka.

Jag ska tänka på Er på lördag morgon!

Kram på dig!

2009-07-08 @ 11:42:14
URL: http://shaggkvist.se/wordpress

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0