21 juni Så var midsommar över

Vi som i år bestämde oss för att vara hemma i lugn o ro, vi har haft det så skönt! Spelar roll vilket väder det var ute, vi hade det bra ändå. Midsommarafton sov vi länge, både människor o djur. Vi åt sillen o drack lilla nubben vid tolv och sedan vid halv 3 åkte vi till A & M som på midsommarafton varit föräldrar i en vecka!

Lilla Amanda såg dagens ljus den 11 juni. Välkommen till världen!


- Hej alla, här är jag! Liten men naggande god!

Vi åt jordgubbar hos A & M och sedan åkte vi hem. Väl hemma satte vi oss i soffan och tittade på dvd tills det var dags att försöka grilla mellan skurarna. Det gick bra så vi fick mat på kvällen med. Maken gjorde en djupdykning i frysen och hittade ett paket kräftor så det la vi på tining och åt dessa läckerheter vid 10-tiden på kvällen. DET VAR GOTT!!

Katterna har väl tagit ledigheten med samma upphöjda lugn som vanligt. Midsommardagen var BAD-DAG men de var lyckligt ovetande ett tag.

Lite stilstudier;


Nalleman ligger o filosiferar på köksbänken. Denna gång under uppsikt så han inte ålar på bänken och trillar i golvet....igen.......


Så flyttade han till korgen. Där fick han ligga i fred i cirka 3 minuter sen kom Tösen och gjorde honom sällskap. Det syns verkligen att de är kullsyskon. De har samma rörelsemönster, liggmönster och pratande. Nu hör vi knappt skillnad på Nalleman eller Tösen när de pratar. Båda gnyr till när de ska hoppa upp eller ner på något. Sötnosarna!


Å så har vi vilde Hilde, Sixten Blixten, Bubben eller Valentin som han heter när han varit olydig! :) Man kan ju undra vad han tänker där han ligger i klätterträdet......


Tösen la sig som sagt hos Nalleman efter några minuter, men visst ser hon lite lurig ut? Man kan undra vad bus som ska hittas på.



Jag var tvungen att tvätta vårt överkast och eftersom det skulle badas katt fick jag lägga på vårt gamla överkast. Vår säng är nämnligen torkningsplatsen sedan för två blöta kissar. Kanske är det deras sätt att hämnas?


Tösen väntar på att jag ska bädda färdigt.

När det ny-gamla överkastet var på plats, provlågs det med en gång.

Jag funderade på vad Valentin pysslar med, men han bara tvättar magen, token!


Det är akrobatik på högnivå som gäller här!! Goa söte-magen!


Nalleman, han bara låg där och myste o myste o myste o......


....o myste lite till!


Även Tösen låg där och myste, bland pojkarna. Hon har verkligen kommit in i katt-gemenskapen nu. Hon har ändrat lite personlighet. Nu leker hon o busar med dem och med leksakerna som ligger överallt. Hon är inte längre rädd för oss när vi går förbi henne utan 8 gånger av 10 sitter hon kvar. Men att bli buren eller vara i famnen, det gillar hon inte. Men vi fick klippar klorna utan större protester, då var Nalleman värre, men han är ju kittlig så det är därför tror jag.

SÖNDAG 21 juni


Jag städar och hittar en tomlåda. Den la Valentin beslag på omedelbart. MIN! sa han bestämt.


Tösen låg o solade under vardagsrumsbordet. Söta söta kissen!


- Nä matte, nu blir jag så blyg så nu får du sluta fota.

Tja så har helgen varit hos oss. Sonen kom hem tidigt i dag, söndag, för han fick skjuss istället för att åka snigeltåg/buss.
Jag skulle slutföra städningen från i går och drog igång glad i hågen. Bytte till vita överkast i sängen och någon gång under det momentet fick jag fruktansvärt ont i ryggen. Man kan nog kalla det ryggskott. Jag kan inte ligga, inte sitta, inte gå, inte stå. Vet i sjutton hur jag ska vara. Sitter vid datorn med värmedyna mot ryggen, ligger i sängen med värmedyna, äter Diklofenak för smärtan som är där hela tiden, inte bara när jag rör mig. När jag skulle plocka upp diskmaskinen fick jag lägga mig på knä för att ta "bottenvåningen". Men skam den som ger sig. Rörelse säger de ju är det bästa när det gäller ryggar, men jag vet i sjutton. Det strålar i hela bäckenet och går ner i benen och det känns totalt hela tiden.

Usch vad gnällig jag är. Det var väl tur i oturen att det kom nu och inte helgen när vi ska sitta på flygplan i 10 timmar.

Nä, nu får jag väl ta tag i verkligheten. En ny tablett och jag kanske kan ställa mig vid strykbrädan en stund.

Ha det så bra!
Sköt om er!

Kommentarer
Postat av: Sofi

Du glömde mitt namn på valtin du skrev Bubben, men jag säger bubbis, hehe. Dom är så fina våra små älsklingar!!

2009-06-21 @ 17:42:24
Postat av: AnneliH

De är ju för härliga era katter!!

Stackars...det där med ryggen är inte roligt.

Man tar ju till alla knep för att det ska gå över. Om du kan så försök ligga på rygg i sängen och dra käna lite försiktigt så långt upp mot hakan så att du blir som en "boll" ligg så en stund ett par gånger om dagen. Det kan hjälpa.

Jag har köpt mig en spikmatta....den är helt suverän...fastän kanske inte så skön till en början. Den ska vara bra även mot ischias.

Krya på dig...hoppas du kan njuta av solen i dag.

Snart åker ni...weee!!!

Kram!

2009-06-22 @ 13:10:42
URL: http://shaggkvist.se/wordpress

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0