15 mars Vad gör man en söndag?

Jo man finner energin och börjar med en garderobsrensning!

Jag hittade inte längre nått att ha på mig och nått måste ju finnas så full som garderoben var!

Gubben hakade på och huxa fluxa så var hela sängen belamrad med backar, lådor och katt!


Nalleman tar sig en tupplur i husses låda för sommarkläder (som sen blir låda för vinterkläder).


Sover så gott så!


Älskade gosing! Nybadad o fin i pälsen!

Tja rensningen tog nästan hela dagen och när allt var rensat vart det fyra trådbackar över, utan innehåll. Det blev faktiskt två stora svarta sopsäckar med släng respektive skänka bort-kläder. All tvätt är tvättad och instruken så det som nu finns i garderoben är det som ska vara där. Det är så surt när man sedan behöver fylla på med en massa tvätt som man inte hade en tanke på skulle få plats också.

Gubben gjorde kanongod köttfärssås i dag och åter blir jag påmind om att jag ska ta med mig en vakumpackad parmesanost till Rhodos. I vår lilla by säljs bara parmesan som pulver och det möglar på väg från affären o hem. Så i får ska jag ta med en hel ost hemifrån. Vi äter ju ofta pasta mitt på dagen och ost på blir så gott så gott!

Nu ska vi sätta oss tillrätta framför tv och flappa runt lite. Ska nog till och med unna mig en skål popcorn. Bäst jag går o gör i ordning den nu, klockan är ju snart åtta!

Ha de!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0