30 mars Intet nytt under solen, bara lite

Helgen har flutit fram fullständigt lugnt. Sonen var hemma på blixtvisit fredag till lördag. Sen tog han tåget hem till Anderstorp igen.

Dottern och jag var på Villa-hem-hälsa mässan här i stan. En riktigt bra mässa var det i år. Vi hade ett syfte med att gå på mässan. Vi skulle kolla på centraldammsugare. Om de var förmånliga att köpa på mässan skulle vi slå till. Å de var förmånliga, så idag ska vi åka och hämta hem den. Sedan kommer vår goda vän A hem och hjälper till att installera den. Åhh vad skönt det kommer att bli, slippa dra den där kalven efter sig och slippa kolla att man inte kör över en katt.

Denna maskin blev det:


Ska bli roligt att prova i varje fall. När den nu kommer på plats.

I övrigt så har symaskinen gått varm, i alla fall på söndagen. Burskynket måste ju bli färdigt någon gång, ska ju användas den 25 april. Insåg att jag inte ska sitta och lappa och lägga till där jag varit för snabb med saxen, utan köper helt enkelt nytt tyg o börjar om från början. Det gäller bara sidorna som tur väl är. Sedan ska jag hitta nått bra "tak"-tyg. Jag ska gå till tygaffären på lunchen och botanisera.....

Ha en bra dag, trots att det är måndag! Det ska jag i alla fall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0