1 maj Sköööna maj välkommen!

Visst är det härligt med de första varma vårdagarna. Man får nästan sommarkänsla. Sommarlådan med kläder åker fram och man gräver fram de där shortsen som inte sett dagsljus på ett halvår.

Kvällen innan valborgsmässoafton tyckte jag att Tösen verkade lite slö. Vi tittade på hennes sår och det hade blivit svullet och varmt, det såg ut som om du hade lagt in en 3 cm lång bit isterband innanför såret. Hon kom inte upp till oss den kvällen utan låg i dotterns säng och såg söt ut


Valentin tyckte att hon behövde sällskap där i sjuksängen.


- Husse jag vill vila, jag mår inte bra.


- Gonatt!

Vi lät henne ligga där och bestämmde oss för att kontakta veterinären i morgon bitti.


Herrarna nöjde sig med att kolla in kvällsaktiviteten i trädgården.

Så kom då morgonen och det var ingen Tös som ville komma upp och äta ens en gång. Däremot var hon uppe och drack men det var efter jag hade åkt hemifrån.

Ringde veterinären och hon fick komma in vid 10.30. När hon kom till veterinären hade hon 40.8 i feber (mycket för en katt som normalt ska ligga på 38). Hon hade mycket riktigt en inflammation i såret. De gav henne antibiotika och vätska och sedan öppnade de henne, tömde ut eländet och sydde igen. Nu är det tratt i 10 dagar till :(

Men det var en definitivt piggare kisse som kom hem. Hon till och med strök sig mot mig när hon kom fram och spanade. DET är ju ett framsteg. Antagligen kände hon sig hemma nu när hon hade varit på utflykt och så hade hon inte ont längre. Nu ska vi ge henne antibiotika och smärtstillande idag och i morgon också sen ska tabletterna vara slut.

Igår var vi även på K-Rauta för att köpa myggnät till köksfönstret. Det som sitter där i dag har ett ramverk som ramlar ihop och passformen är "nada".

Men vi kom inte från K-Rauta med bara nät och lister. Nä vi köpte lite nya utemöbler också. Kolla här!


Badtunna????


Nej, utemöbel! Häftig va!!? Och riktigt skön att sitta i, vi invigde den valborgsmässoafton.

Sen blev det en liten möbel till framsidan. Vi vågar nog inte sätt den nya runda möbeln där för den får nog fötter. Folk kan ju inte låta andras saker vara. Men egentligen skulle vi vilja......
Så det fick ju bli nått annat fram. Nått som inte är så dyrt. Får det stå kvar ett tag så kan vi kanske flytta runt "badbaljan". För bär de inte iväg med de stolar som står där nu, så tar de nog inte "badbajan" heller.


Fint va!


Som sagt, "badbaljan" skulle passa men törs vi???

Nu ska vi ägna oss åt lite pyssel på hemmafronten idag. Sonen har med sig en flick-vän (eller flickvän?) så det är så trevligt att få lite folk i huset.

Nä nu ska jag gå och ta mig en kopp morgonkaffe och sätta mig i "badbaljan" och njuta!

Ha en härlig helg!

Kommentarer
Postat av: Anna

Wow! Va läckert. Vi vill också ha en badbalja, fast jag skulle vilja ha en som man fyller med vatten he he. Men vi är lite skeptiska till om vi ska våga sätta en i trädgården. Inte för att den får fötter utan för att vi misstänker att våra grannar kommer tassande i morgonrock och med ett glas vin (som muta till oss) i så fall.



Ha en härlig dag i solen!

Kram

Anna

2009-05-01 @ 11:40:43
Postat av: AnneliH

Stackars lilla tösabiten då...hoppas att det bara blir bättre nu då så hon blir av med tratten.



Wow! vilka häftiga utemöbler...jättesnygga!



Nu är det verkligen härligt väder, ska nog gå ut och sätta mig en stund.

Ha en härlig dag!

2009-05-02 @ 10:24:09
URL: http://shaggkvist.se/wordpress

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0