6 maj Sjuk....usch

Ja jag säger då det. Nära- döden-upplevelse, det är vad det är, maginfluensan. Jag som klara mig från vinterkräket och knaprat vitpepparkorn sedan oktober (slutade nu i slutet på april). Skulle kanske inte slutat äta dem? Nåväl, nu är det över tack o lov, är ordentligt mörbultad i kroppen så det får bli en Ipren för att kunna röra mig. Är hemma från jobbet idag med för jag måste komma igång med maten ordentligt och så vill jag ju absolut inte vara smittbärande. Men idag är jag inte lika spak som jag var igår så idag ska jag pyssla lite. Pälsvård står närmast på dagordningen.

När jag var riktigt dålig, måndag kväll/natten till tisdag, då hade jag tre pälsklädda sköterskor. Oj vad de var måna om att jag skulle ha det bra. Hade de fått så hade de gärna följt med mig in på toa också och hållit mig i handen! Men där gick gränsen, det räckte att jag satt på samma toa som de har sina lådor. Så nu har jag gått o varit lite nervös för om ifall att jag smittat någon eller några av katterna, men de verkar klara sig. Jag var absolut fanatiskt noga med att tvätta händerna och sprita dem efter varje toa-besök så där eliminerade jag nog risken för spridning en del.

Men jag ska naturligtvis bjuda på lite bilder från dagarna som gått. Måndagen blev det inte mycket fotat men några kort i går kväll när jag mådde något sådär.


Söndag eftermiddag:

Valentin gör sig till för Tösen.
- Är jag inte söt så säg?


- Matte, säg till honom, jag är inte ett dugg imponerad av honom. Han är mest jobbig, som grabbar är.


Nalleman han höll sig på avstånd, som vanligt, från Tösen. Men de fräser inte åt varandra i alla fall så de har väl accepterat varandra antar jag.


- Men matte, jag tycker ju bara om vissa tjejer, du och lillmatte, sen får det vara bra!


Maken hämtade Tösen och la henne i knät och där trivdes hon alldeles utmärkt. Det kanske blir en knäkatt av denna dam? Vem vet?


- Åh vad här är härligt!!


Tisdag eftermiddag/kväll


Gymnastik på hög nivå. Jajamen, är man vig så är man. Lilla Tösen!


Stilstudie!


- Hörru Tösen vad pysslar du med? (hon gled ner mellan kuddarna och soffryggen, såg kul ut)
- Bry dig inte om det, hjälp mig i stället, här tvätta av min tass, där kliar så dant!


- HALLÅ, HJÄLP! Vill du inte hjälpa en dam i nöd? Elaking
- Tja, vad får jag för det? Jag har det rätt bra här i hörnan.


- Du kan ligga där borta o skämmas!


- Eller hur matte?
Jo jag kunde ju bara hålla med damen.

Ja man har aldrig tråkigt när man har med katter att göra.

Nu ska jag gå o ordna lite lunch till mig o maken.

Ha det så bra!

Kommentarer
Postat av: mooch

Usch, magflunsa är inte roligt. Klart att du hade tre underbara sköterskor som skulle se till att du mådde bra (fast ibland kan det ju bli för mycket alltså smile).



Ser ut som Tösen också repar sig. Läste i något tidigare inlägg att hon tidigare hade kissat lite här och var (hos förra matte), hur har det gått hos er?

2009-05-06 @ 15:53:48
URL: http://luddrumpan.blogspot.com
Postat av: AnneliH

Ja, usch ja!

Hoppas att du mår bättre nu. Havregrynsavkok är bra för magen när man kan börja äta lite.

2009-05-06 @ 20:48:19
URL: http://shaggkvist.se/wordpress
Postat av: Annica

Va härligt att se att Tösen verkar känna sig som hemma. Det tog betydligt längre tid för våra små älsklingar.

Hoppas du är helt frisk nu. Med såna sköterskor kan det väl knappast bli bättre.

Kramiz

2009-05-07 @ 10:27:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0