17 november Idag har vi varit hos veterinären

Nej det är inget allvarligt, bara en släng av pälstussar överallt. Vi har hittat ovanligt stora mängder med svarta tussar med svans päls i huset sista tiden. Igår ringde jag veterinären som gärna ville se objektet i fråga. Idag var vi där. Vem det gäller? Jo Nalleman. Å tur är det. Den snällaste katt man kan ha med sig till veterinären. Inga protester, bara lite när hon killade honom i svansen. Veterinären frågade om vi ställde ut honom och det gör vi ju inte så hon fick raka av en bit av håret på svansen. Titta bara;

Det syns dålig men det är ca 20 cm långt, det rakade området.

Vad han har i svansen? Jo, nu skriver jag av veterinärens diagnos, svanskörtel seborré samt jästsvampsangrepp. Hade vi inte gått till veterinären så hade bara blivit värre och värre.

Stackars Nalleman fick genomlida eftermiddagen hemma, ensam med sina kattkompisar, iförd TRATT! Uschiamej vilket otyg. Han satt still som en staty när vi kom hem.

Vi tog av honom tratten, gosade honom och provade dotterns halskrage. Den funkade bra men den var ju inte på långa vägar bekväm. Vi har haft honom under uppsikt och han slickar inte på området verkar det som. Vi kan i vilket fall som helst inte ha tratt på honom i natt. Han skulle stånga i hjäl oss i sängen och att stänga ute katterna från sovrummet, den tanken finns inte. Vi får inte sova i alla fall. Tösen skulle stå utanför och låta hela grannskapet får höra hur elaka vi är, Valentin skulle använda dörren som trumma, konstant hela tiden, och Nalleman skulle akompanjera det hela med ynkliga gnyenden.

Så det får bli antingen halskrage eller inget alls i natt.

Nalleman, han tar det hela med upphöjt lugn. Så länge han slipper tratt eller krage. Då kan man inta en av sina favoritpositioner, på köksmattan.


När kameran knäpper, då kommer Valentin och vill vara med.


Söta gospojkar. Var är systeryster då?

Jo med näsan i maten förståss. Bäst att passa på när man kan välja fritt vilket fat man ska äta ur!


Sen började Nalleman att skruva på sig så Valentin gick och intog sin plats precis framför mig, så nära det bara är möjligt.
Nalleman, han gjorde det gott för sig.

- Kom matte, här är jätteskönt att ligga, jag lovar!


- Mmmmmmm jag somnar nog här!

Ja det var väl allt för oss. Medans vi var "svans-slickar-vakter" satt vi instängda på kontoret och tittade på senaste avsnittet av "John Adams" på datorn. Vilken bra grej det är att man kan titta på missade avsnitt på datorn! I dag är det nytt avsnitt av Desperata Hemmafruar men eftersom det kolliderar med NCIS så blir det till att spela in Hemmafruarna och se dem under ett par morgonpass här hemma.

Nu ska vi förbereda oss för sängen för jag antar att NCIS kommer att ses där, med alla katter omkring oss.

Till helgen kommer sonen hem och det ska bli roligt. Han har beställt skaldjur till fredag och tacos på lördag. Får väl se om vi kan infria hans önskemål.

Nä, nu hägrar sängen!

Ha det så bra!

Tjipp! 

PS Har förresten fått två svar från de möbeltapetserare som jag skickat brev till. Den ena ville ha 2500 för jobbet och med tygkostnad skulle vi sluta på ca 4000. Den andra ville ha 4400 för jobbet och med tyg skulle det sluta på 6990. Bara fem kvar som ska svara. Spännande!

Kommentarer
Postat av: AnneliH

;) Ja, det var ju inte så länge sedan som vår kisse hade tratt...och jag förstår vad du menar ;)) som jag skrattade åt stackarn...först gick han baklänges och försökte bli av med den...men han behövde inte ha den på natten och det tror jag han var glad för...det måste ju eka något förskräckligt när man har en sådan på.

Hoppas han blir av med otyget snart.

Priset på omtapetsering av möbler det kan ju skilja sig avsevärt...hoppas du lyckas få ett bra pris...jag håller på med att begära in priser för flyttstädning....det skiljer sig också kan jag lova...

Kramar!

2009-11-18 @ 16:32:20
URL: http://shaggkvist.se/wordpress
Postat av: Sofi

Stackars stora Nalleman! Vilken tur att han tar det med sånt lugn. Hälsa bror min när han kommer hem. Kram

2009-11-18 @ 20:23:11
URL: http://lovesiesta.blogg.se/
Postat av: Ligans Talesman

Men stackars Nalleman då,

Prinsen, iklädd krage just nu, lider med dig. :-(

2009-11-20 @ 22:02:04
URL: http://ligans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0