8 november Utflykt och katter

Just det, den som inte vill se bilder på katter, både egnas och andras, kan nog sluta läsa nu. Det kommer att bli mycket katter och små katter.

Vi tog oss en liten tur till Mönsterås och firade Fars dag lite i förskott. Gott med kaffe med tilltugg och trevligt sällskap. Vi stannade ett tag och körde sedan vidare till Kalmar.

Den kattklubb vi är medlemmar i hade sin årliga klubbutställning och vi ville dit och titta.

Vi träffade några som vi kände sedan tidigare, bland annat Annica som har http://goodlifes.egetforum.se/.

Annica var där för att fungera som domar-assistent så vi hade inte så mycket tid att prata. Men vi var där när hon visade upp sin Dezzie för att bedömas inför titeln, Bäst i Variant, BIV. Den titeln vann hon men bäst i ras, BIR blev en svart goding.


Sedan lämnade vi utställningen och körde vidare mot Kalmar centrum. Men innan vi satte oss i bilen så tog jag detta foto. En byggnad i Folkets Park som säkert används när parken användes som var meningen. Fin var den i alla fall fast vädret var gråaste grått.


Nåja, till centrum kom vi och gick där o flanerade. Vi gick förståss till Gerdas, www.gerdaste.se för att köpa lite goda oster till kvällen. Mumsiga ostar blev det. Sedan tog vi Systembolaget och en god flaska rött till detta, Monterosso. Gott vin som inte kostar över 60 kr, det är inte illa.

Sedan gick vi till Ming House och åt god kinesmat till lunch.

SEN.......,åkte vi över den förfärliga ölandsbron (jag gillar inte broar) för att hälsa på en vän i från kattvärlden. De bor i en liten by på Ölands västra sida. Vi var nere vid vattnet och tog lite kort. Fortfarande är världen gråaste grå.






Vår vän som vi skulle hälsa på hade kattungeköpare på besök och vi ville inte störa. Men till slut åkte vi dit och träffade även köparna precis när de skrev på kontraktet för lille Pepo. Lyckliga människor, och förväntansfulla. Förstår precis hur de känner!

Men nu till kattungarna. De finns att beskåda på www.landborgens.se för den som blir sugen att köpa sig ett litet troll.

Jag själv är i himmelriket med lilla Maxima, min favorit om man nu tvunget ska peka ut någon.

Där kunde jag stått i en hel evighet, men inte Maxima, hon ville ner till syskonen.

Lilla Pepo, han hade visat upp sig så fint för sina blivande ägare, men nu var han pömsenaning och sov så gott.


Sen var det, jag tror det i alla fall, Mixta som kikade upp från maten. Mamma Midna har serverat lite där på hallmattan.


Sötboll! Sockerchock!

-Jag, söt....vet jag väl!

Klöspelare kan användas på många olika sätt eller hur!


Å bus med syrran!


Här bakom kan ju finnas nått spännande!

Om jag inte tar fel så är det Mixta där uppe och Ficifolia där nere.....
Matte får väl rätta mig.

Så har vi då detta med vattenautomat, otroligt spännande!



Jag tror att det är Ficifolia som undersöker denna konstiga mackapär.

Det är ju tur att maten fortfarande kommer från den kända mjölbaren!


Vackra mamma Midna som är så elak mot vår idol Dusty. Vi får hoppas att hon lugnar ner sig framöver. De två rök ihop precis efter det att vi hade kommit och det var ett riktigt slagsmål. Dusty låg hur snällt som helst på sängen och Midna bara flög på honom så pälsen rykte.

Matte fick ge Dusty andrum i tvättstugan så Midna fick lugna ner sig. Sedan fick Midna gå in i sovrummet så Dusty kom ut ur tvättstugan. Då tog han sin tillflykt på frysen och där låg han hela tiden vi var där. Goa snälla vackra Dusty, som inte gör en fluga förnär och älskar kattungarna..






Dusty är kastrat och har inte någon kull efter sig, men tänk vilka vackra kattungar han kunde ha åstakommit!

Nåja, trots att mammakatt var i sovrummet så busades det i köket

Maxima till höger och Ficifolia? till vänster


- Isch inte blåsa mig i örat!

Här bodde också mormor Arona. Mamma till Midna och blir då således mormor till busungarna


Vi är så tacksamma för att vi fick komma o hälsa på familjen P. Kattungarna gjorde ett intryck som varar för evigt, men vi ska inte ha en katt till. Fast lilla Maxima skulle ju vara välkommen OM vi skulle ha en till.

Nåja, vi har ju tre busar där hemma också.

Väl hemma njöt vi av de ostar vi köpt


Samt av de katter vi har

Nalleman med sin talliga päls, men det får bli tvätt nästa helg.


Söta goa Tösen som också ska få bada på riktigt nästa helg, hur det nu ska gå.....


Pussnos!


Syskonen!


Får någon helg sedan såg det ut så här i sovrumsfönstret


Två herrar har stenkoll på något och Tösen struntar fullständigt i vad det är de ser.


Jo det var en duva som hade satt sig på lampan utanför balkongdörren! Det var ju superspännande!

När jag och Valentin var i Göteborg så roade sig Nalleman o Tösen på egen hand. De brukar aldrig sova så här tillsammans när Valentin är i huset men nu gick det bra.



Låååååånga Nalleman


Nu har jag väl riktigt nördat ner mig i kattbilder i detta inlägget. Men kattungar får man bara inte nog av så är det.

Jag hoppas att vi kan få erbjuda gästfrihet tillbaka någon gång till familjen P, med vilken vi verkade ha många gemensamma intressen; foto, katter, motorsport och datorer. Som det kan bli!

Nu ska jag se hur mycket jag kan få gjort här hemma med min förbaskade axel som gör ooooliiiiidligt ont. Bir den inte bättre får jag nog söka läkare för den. Fasar för att få frusen axel igen, usch o nej.

Men ha det nu så bra, och sköt om er!

Tjipp!

Kommentarer
Postat av: AnneliH

Åh...vilka härliga bilder på fina katter och kattungar...!!!

Hoppas du blir bättre i axeln. Jag har också haft frusna axlar...höger axeln opererad...vilket jag bestämde mig för att aldrig göra om om jag skulle råka ut för att få det igen...jodå...har haft ont i 2 år....men känner mig bättre nu. Spikmattan har gjort susen.



Kramar!

2009-11-08 @ 19:54:53
URL: http://shaggkvist.se/wordpress
Postat av: Mamma Mia

Får väl fundera på att införskaffa en spikmatta. Axeln är bättre i dag, tack o lov. Frusen axel är nått av det värsta jag haft. Man kan nog inte föreställa sig det förrän man haft det.



/M

2009-11-09 @ 08:38:55
URL: http://mittegetkrypin.blogg.se/
Postat av: ewa

Vilka fina bilder på alla dessa söta kisar....

Jättekul att se.

Vi har också kisar. 2 vanliga bonnakatter som de kallas. Den ena är 4 år o den andra är 2 år.

Det är så roligt. Det är så kul när du lägger in kort på era katter.

ewa.t

2009-11-09 @ 09:11:50
Postat av: Annica

Det är så roligt att se alla underbara bilder. Katter kan man inte få nog av (tycker ju jag förstås). Ser alltid fram emot att se vad som hänt på kattfronten. Kattungarna är bara för söta. Tyvärr ska nästa vara en hanne, annar vet man inte vad som hade kunnat hända. Hoppas du blir bra i axeln snart. Värk är inte roligt.Det var roligt att träffas i Kalmar. Blir alldeles för sällan bara. Måste kanske göra något år det, eller? Kramiz Annica

2009-11-11 @ 18:03:28
Postat av: Sofi

Gulliga kattungar!! Börjar få kattabstinens nu! Tack för att du lägger upp massa bilder så det blir lite lindrigare.

2009-11-14 @ 20:52:54
URL: http://lovesiesta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0