11 oktober Huset är tomt nu.....

Tänk, det är ett konstigt lugn som lägger sig när man har haft underbara gäster och de har åkt hem. Vi har haft ett sånt roligt dygn tillsammans.  Lite bilder kan jag bjuda på faktiskt.

Först är det bara maken, jag och S & H. På ena fotot är H inte med på att det tas och på det andra är inte maken med alls.




Dessutom verkar maken ha fått någon sorts gloria över huvudet. Är det han som är Helgonet??? (vem Helgonet var vet vi som är lite äldre, eller hur?)

Kvällen gick framåt. När våra gäster kom bjöd jag på sockerstekt lax och svampterrine. Gott gott var det tyckte vi, alla utom maken. En stund senare blev det kaffe och äppelkaka, gjord på äpplen som gästerna hade haft med sig. Och som slutknorr, mitt under försnacket till fotbollsmatchen, så blev det tacogratäng och sallad. Alla var mycket nöjda.

Den efterlängtade fotbollsmatchen Danmark-Sverige drog i gång och det dröjde inte länge innan kära granne L och hennes käre N kom in för att delta i hejarropen i soffan. Jag själv drog mig tillbaka till min fåtölj där jag satt och sydde hela tiden. Jag kom en bra bit, ska tilläggas.

Vinet flödade under kvällen och matchmaking på hög nivå pågick hos L och S. En har en dotter och en har en son, ja ni fattar själva. Barnen var i princip förlovade innan kvällen var slut hihihihi.

Näväl, så här såg det ut en stund efter matchen. Diskusionen går hög, alla lyssnar på S, utom H som är djupt koncentrerad på sin mobiltelefon.


Vi hade rysligt trevligt fram till 01.30 då grannarna bröt upp och gick hem.

Katterna vart lite förskräckta över allt stoj som var under fotbollen, med de vande sig snabbt. Idag är det tre trötta katter här hemma. De har haft fullt upp med att räkna in sina människor i helgen. Framför allt Tösen har förändrats. Nu är hon mycket mer tillgiven än i fredags. Hela natten i natt har hon legat hos mig, sovit och vaknat till i bland och vill bli kelad. Vi kan klappa henne nu utan problem och flera gånger idag har maken fått lyfta upp henne och hon känner sig ganska tillfreds i famnen. Roligt när det går framåt och inte är några bakslag allt på en hel dag!! :) :)

Så har jag fixat till julklappar till några i familjen också. Fixat o trixat över nätet, får se hur resultatet blir när det kommer hem om någon eller några veckor. Jag kan ju inte avslöja nått här men kanske jag kommer ihåg att tala om det efter jul.

Nu ska jag ta och sätta mig o sy lite till. Vid nio i kväll var en ganska bra film att se, "Evan den allsmäkte". Blir lagom att lägga sig och se den sängen och sen blunda för natten.

Ha det nu så bra!
Tjipp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0