21 oktober En bonushelg har farit förbi!

Ja, man får nog ta och kalla det för bonus helg. Hade helt missat att oktober även hade en helg med datumen 17-18 oktober! Så är det när man bokar övernattningsbesök. De fick ju välja helg, 10:e eller 17:e. De valde 10 och den 17 föll bort till och med ur mitt minne!

Så skönt med en helg där inget är inplanerat. Jag fick struket all tvätt som legat på hög, jag fick lagt undan sommarkläder, maken fick satt dit alla små plutte-bitar till lister som legat o skräpat några månader. Jag har varit livrädd när jag dammsugit att de skulle följa med upp i dammsugaren. Men nu sitter de där de ska. I söndags fick vi dropp-in besök av makens far och fru. Roligt med dropp-in!! Det var första gången de fick se Tösen irl och hon var inte oäven att visa upp sig.

När vi nu talar om Tösen så kan jag skryta med att hon sover hos mig om nätterna nu. Så kelen och gosig men ändå så försiktig. Vickar jag på tårna hoppar hon ner från sängen. Jag får klappa henne mer och mer nu i vaket tillstånd om man så säger. Hon hoppar inte ner från klösträdet om jag klappar henne där och hon ligger kvar brevid mig i soffan om jag klappar henne där.

Nalleman, han har varit och är, en dator katt! När husse har suttit vid datorn så har Nalleman barkaderat husses knä och legat där och fått så mycket gos som han velat ha, och även tagit sig en liten tupp lur.

Hos mig är det svårt att ligga i knät, just knä är bristvara här. Men då kan man ju lägga sig vid det varma utblåset vid datorn! Precis som Julle gjorde en gång i tiden! Bara det att Julle var en trekilos katt och inte en 6 kilos! Dessutom gillar han när jag tar fram mitt akvarium som jag har på Facebook! Kolla bara!


-Vaddå stoppar friskluften till dator och skriver konstiga meddelanden? MOI? Närå!

"Småbarnen" då, vad har de hittat på? Jo vi kallar dem småbarnen, Valentin för att han är yngst och Tösen för att hon är minst till växten. Fast de är nästan lika stora faktiskt.

Jo barnen de hade det väldigt roligt i fönstret som jag hade lite öppet. Kom ju in massor med konstiga dofter den vägen och så lät fåglarna där ute så roligt.


-Hörrö Valentin, känner du hur den där hunden luktar ända hit! Du kan ju lukta genom glipan i fönstret, matte ser oss inte, ialla fall inte du, du ser ut som krukväxten, fast med svans!


- Att hon inte ser oss, det tror du bara Tösen, nu har vi nog satt vår sista potatis! Fast hon låter inte så arg faktiskt för visst låter hon som om hon skrattar?!

Ja nog såg de roliga ut där de satt, småbarna!

Sedan har husse fart fram med kameran och tagit lite fina bilder på Valentin när han chillade i sängen (kan inte skriva vila för han säger att han ALDRIG vilar och just nu kollar han vartenda ord jag skriver....)





Pussnosen! Verkligen i behov av tvätt men det kan vi väl bortse i från just nu. Bad blir det snart. Meningen är ju att vi ska till Göteborg den 30 oktober, fast vi har inte fått någon bekräftelse än. Tur att man kan avboka hotell bara 24 timmar innan......

Nu ska jag ta och parkera min rumpa i soffan och se på Arga Snickaren, det är ett roligt program tycker jag. Undrar bara vad de tänker på, de som försöker renovera hus, i alla rum samtidigt, och aldrig bli färdiga någonstans och blånekar till att ta in hjälp utifrån.......... Vi har ju också renoverat ganska nyligen, men vi tog det rum för rum och köket lejde vi bort. Det är ju bekräftelsen när man är klar som är så skön. Att kunna ta ett steg tillbaka och se på det man åstadkommit. Men jaja, om inte alla renoveringstokar hade funnits hade vi aldrig fått se Anders i aktion i Arga Snickaren. Gillar honom faktiskt och gillar programidén. Hjälp till självhjälp.

Så ha de nu så bra! Vi hörs igen!

Tjipp!

Kommentarer
Postat av: AnneliH

Vilka mysiga katter du har....nospussar till dem!

Jag skulle behöva nya grannar till FramVille...du spelar kanske inte det?

Kram!

2009-10-21 @ 21:44:38
URL: http://shaggkvist.se/wordpress/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0