12 september En ganska vanlig lördag

Ja nästan i varje fall.

Vaknade av någon konstig anledning redan vid 7. Pigg för en gång skull. Började med tvätten och sedan kattlådorna. Idag är det stortvätt av dem så det tar lite tid. Efter det dammtorkning (det lilla som nu finns) och sen dammsugning och golvtorkning.

Jag var klar när klockan var kvart över 10 och det kändes skönt. Då var ju hela dagen kvar att göra kul grejer på.

Bland annat kom min goda vän och hälsade på. Hon fick sig äppelkaka, vaniljsås och kaffe till livs. Det var gott.

Sedan var det ICA som hägrade. Vi skulle ha makrill till middag och då krävs dill och grädde. Det var mums må jag säga och det tyckte Tösen också som fattade posto brevid papsen för att få smaka.

Efter maten blev det en tur till tv-soffan och jösses vad pömsig man blev då. Så jag tog en liten röd kisse med mig till sängen, ställde klockan på 20 minuter och tog en tupplur.

När jag vaknade var jag vansinnigt sugen på.........KNÄCK! Ja varför gör man bara knäck vid jul?

Så jag snodde i hop en sats.


Nalleman kollar att alla formar står i raka rader.


Men de var ju roliga att leka med också.

Nu fick både Nalleman o Valentin stränga order om att hoppa ner och stanna på golvet. Det gjorde dom!

De kanske blev lite putta på mamsen.......

Men knäcken blev bra i alla fall. Fast riktigt säker kan jag inte vara förrän de har kallnat. Men visst ser det gott ut?!!

Micro-knäck! Kan inte bli enklare!


Från det ena till det andra, nu går jag i väntans tider och jag tycker faktiskt att väntan skulle varit över i fredags men det var den inte. Hur lång tid ska det ta Margatetha Broderier??????

Jag har nämnligen beställt en tavla som jag vill sy i höst. Gillar att hålla på med nått framför tv om kvällarna. Denna roliga tavla är det jag väntar på

Det är Nalleman o Tösen, Julle i mitten och Valentin vid sidan om. Visst är den både söt o rolig!?

Men nu har jag väntat i två veckor på att den ska komma så jag tycker verkligen det är dags nu. Jag är kund sedan tidigare hos M Broderier så någon kreditkontroll o annat är inte aktuellt. Hrmmmm kommer den inte i början på nästa vecka får jag nog ringa dem.

Nä nu ska jag gå o kolla knäcken

Ha en fortsatt trevlig lördag!

Kommentarer
Postat av: AnneliH

Knäck...vad mumsigt!!! Nä, vem har sagt att man måste vänta till jul??

Vilken söt tavla det kommer att bli!!

2009-09-12 @ 19:35:11
URL: http://shaggkvist.se/wordpress
Postat av: Sofi

Åh!! Kan du skicka några på posten! Eller får jag helt enkelt handla det som behövs och göra dem själv. Nalleman han är alltid så ordentlig och ordningsam, vill alltid vara med! Ha det bra! Kram

2009-09-12 @ 19:46:05
URL: http://lovesiesta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0