14 september Nya grejer o nyfriserad katt

Ja nu har jag handlat lite till hemmet igen.

Denna gång blev det "landningsbana" åt kissarna när de hoppar in från utsidan med blöta små tassar.
Väldigt spännande...


- Luktar spännande här måste vi nog säga


- Vi kan inte pussas när mamsen ser på, hörrö Tösen!

Jag köpte små entre-mattor med gummi på baksidan så att de inte glider all världen väg när katt går in för landning i 15 km i timmen hehehe.

Sedan blev det nya kuddar till "gästrummet". Det var rea på dem nu för det är väl sommarkuddar, men de funkar lika bra på vintern.

Tjocka goa kuddar, perfekt för ryggen!

Sedan var det detta med friseringen. Nalleman har haft en krage som varit i vägen för honom. Han har inte kunnat tvätta sig ordentligt. Han har haft kragen i vägen och så har den fastnat i munnen på honom. Å så tovade den sig så han tappade stora rastaflätor överallt. Titta bara så stor den är.

Här har jag ändå varit framme med saxen lite grand. Men i går tog jag ett nappatag med papsens hjälp. Det blev ganska bra tycker jag, för att inte kunna detta med kattrimmning, men huvudsaken är att Nalleman trivs och det gör han verkligen. Härligt att kunna tvätta sina framtassar och sin bröstkorg igen tror jag.


Tja det var allt för i kväll

Tjipp!

Kommentarer
Postat av: Sofi

Åh det ser skönt ut för honom. Skönt att slippa rastatovorna. Pussa honom från mig! Och dom andra två sötingarna som har eget pusskalas, kolla om du får vara med? Kram

2009-09-15 @ 16:36:35
URL: http://lovesiesta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0