5 september Lite har hänt

Lite har väl hänt som jag kan förmedla till omvärlden.

Till exempel fyllde jag år den 3 september. Jag fick underbara rosor av min man och mina barn. Tyvärr var väl inte moder sol närvarande när jag skulle ta kort, så det fick bli lite dåliga blixtfoton i stället


Röda rosor och gerbera, så vackert

Sen var full fart med dammsugning och uppbäddning för dottern. Jag hade god hjälp av Nalleman, han övervakade att allt gick rätt till.

- ok matte, om du verkligen tycker hon ska ha rosa underlakan så är det okej med mig.

Så ringde blomsterbudet och ville komma och lämna blommor till dig. Nyfiken var jag på vem som skickat blommor till mig.

Så kom de de, de fina blommorna

Fråm mina svärföräldrar (usch gillar inte det ordet men det är ju vad de är). Så fina blommor

Naturligtvis var jag tvungen att fota lite mer blommor.






Så måste jag visa lilla Tösens eskapader också. Mitt i mitt fejande stannade jag upp och fotade henne.


- Undrar vad jag ska hitta på, grabbarna sover men det vill inte jag......


- Jag får fundera lite....


- Nu vet jag, jag ska ha lite gymnastik!


- Först tasshävning


- Sen balansövning


- Att smyga under en balansövning kräver lång träning


- Sen är det långa hopp som gäller men hur det går till får ni se en annan dag.


Så blev det då dags att hämta dottern på flyget. När hon kom hem åt vi middag och under middagen fick jag min hett efterlängtade present: SPONSRA EN VARG I ETT ÅR!!!! Tårarna kom faktiskt, jag blev så glad. Denna lilla söting är det som jag nu har sponsrat.

Hans mamma kom till http://www.wildspiritwolfsanctuary.org/index.htm med honom och han syskon i magen. Det föddes fem syskon. Två utav dem togs omhand av människor och de andra tre ick växa upp hos sin mamma. De två som fick bo hos människan fick göra detta för att man ska kunna få fram bra varg-ambassadörer av dessa sås småningom. Men tack vare att han är flask-född så har jag fått söta bilder på en liten liten varg.



Och bilder på en ståtlig två-åring




Åh det ska bli så roligt att få följa honom i hans utveckling. Ni kan läsa mer om honom på länken jag gav ovan. Gå in under Animals, klicka på Wolfes och leta upp Frost.

Så bättre födelsedag kunde jag inte få.

På fredagen kom sonen hem och vi åt goda kräftor som kvällsmat. Maken har åkt till Jönköping med jobbet så det är bara jag och barnen hemma.

I dag lördag, har vi varit på stan och shoppat loss. Nåja, shoppat lite och tittat mycket.

I morgon bär det av hemåt igen för barnen och jag o katterna för en stund för oss själva.

Det var allt för nu

Tjipp

Kommentarer
Postat av: AnneliH

Grattis!!! Vilka fina blommor!! och vilken fin present du fick...ska kolla in länken. Ha en fortsatt bra dag! Kram

2009-09-06 @ 12:24:12
URL: http://shaggkvist.se/wordpress

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0