21 april Lovade ju ett inlägg idag

Men inte trode jag att det skulle innehålla följande:

Idag, någongång mellan 10-12, får dotter Sofi reda på om/när bussen går i från Köpenhamn/Göteborg/Arlanda, med destinaion Kreta. Så i går var hon o hälsade på en vän när hon fick dessa nyheter. Hon kom infarande genom ytterdörren med andan i halsen. Nu skulle allt som skulle med, strykas och tvättas o packas. Det var ju sånt hon skulle ägnat slutet av veckan åt. Nåja, vi hjälptes åt, jag strök, hon tvättade o tumlade o packade. Nu står det två tunga väskor i vardagsrummet och bara väntar på det allra sista. Sen får vi se under dagen vart det bär hän.

Det tråkiga i det hela är att jag skulle varit hos W och fixat mina naglar i eftermiddag. Jag ringde henne i går kväll och sa att jag hör av mig mellan just 10-12 med besked. Jag är verkligen i gräsligt behov av att fixa till fingrarna, se här

Fyra lager nagelack för att dölja utväxt. Hrmm

Men som sagt om jag inte kan i kväll så sa söta W att dels är hon fullbokad sex veckor framåt och det lät ju ljusblått eller hur, men sen sa hon att vi fixar mina fingrar en kväll, nu på torsdag eller fredag! Hon är ju bara för gullig!

I går när jag stod där o slet med strykjärnet (som inte är min bästa kompis) så tittade jag ut. Det snöade! Och det rejält också. Så här såg det ut i dag på morgonen.

Vilken tur att vi fortfarande har vinterdäck på den stora bilen (kör odubbat där). Om jag ska åka Göteborg/Köpenhamn tur o retur i dag.

Jag lovar att uppdatera allteftersom under dagen.

Ha det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0