28 april Ett litet inlägg om ingenting

Helgen har kommit o gått. Mycket har det varit att stå i. Dotter Sofi skulle flyga till Kreta, med allt vad det innbär i förberedelser, sonen Pontus skulle komma hem med sin nya flickvän, två katter skulle till veterinären och jag skulle vara gräsänka hela helgen.

Sofi kom i väg med tåget från Alvesta som hon skulle å pappa överraskade på perrongen så jag blev inte gräsänka fullt ut!

Pontus flickvän var en urtrevlig tjej, jag tycker vi fann varandra på studs, vad hon tycker vet jag inte.

Katterna gick igenom scanningen mer eller mindre smärtfritt. Fröken Tösen HATAR åka bil. Så resan till Kalmar innefattande en tokskrikande katt som kissade och bajsade i sin bur och mådde allt annat än bra. Själva undersökningen var hon sövd över och jag lät dem inte väcka henne utan hon sov hela vägen hem. Nalleman var vaken under undersökningen. VANSINNIG är ett milt uttryck. Hela Kalmar Djursjukhus hörde honom och vi var tre man som höll honom. Nästa gång blir även han sövd vill jag lova.

I veckan som gick fick Sofi gå igenom vårt stora skoskåp för där fanns sko-lik som aldrig kommer att användas mer. Hon la alla kasserade skor i en låda och sen var det bra med det. Trodde hon ja! Kolla här:

Ser du honom?


Tösen gjorde det i alla fall!


Kom upp nu Nalleman


Nä, jag gillar att sitta här bland alla skor!

Tokiga katter.

När det kommer till Tösen så ska jag med henne till vår "husveterinär" och få lugnande tabletter till henne inför nästa bilresor som kommer nu i sommar. Det är inte snällt mot Tösen att hon ska må så dåligt som hon gör i en bil.

Hur är det med Sofi då? Jo jag har fått ett kort mail som i princip sa: "Bor i en lägenhet med två sängar. Hör havets brus. 5 minuters promenad till kontoret. Dåligt med internet." Så jag antar att allt är bra. :)

Nu vankas Valborgsmäss och med den vår bröllopsdag. Det blir 22 år i år, tänk vad tiden går. Så här såg vi ut på den tiden ujujuj

Under min klänning och bakom buketten gömmer sig Sofi. 27 dagar efter vigseln kom hon i rask takt ut i världen. Så hon är alltså lika gammal som vårt äktenskap!

När jag ändå visar gamla bilder, så kan jag ju bjuda på en bild som kanske Sofi blir glad av att se:
Mormor o Morfar. Året innan morfar blev sjuk. Kortet är taget 22 januari 1999


Tja det var väl vad det blev i dag. Som ni förstår så fick kameran vila i helgen. Ska se om jag kan väcka den innan jag ska packa den för RESAN (återigen står mitt hopp till Stålmannen att han tar tag i den där vulkanen!)

Hej så länge!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0