6 april Blåkulla tur & retur

Tja, kvasten har vädrats och flugit omkring o kärringen bakom tangenterna vädrades också :)

Men inte som ni tror, nä jag har har fixat till altanen, där av kvasten. Nu är våren här och berget med presenning ville jag bli av med. Så fram med kvasten, sopa sopa sopa och vips så kunde alla möbler titta fram!





Sedan slog jag mig ner i solen i tron om att jag skulle kunna sola lite. Jo tack, insnodd i feecefilt och fleecejacka ner till handleden så gick det bra. KALLT i vinden! Iskallt! Så det ser uppenbarligen skönare ut än vad det var!

Skärtorsdagen innebar Växjö-Anderstorp t/r för att hämta sonen. Långfredagen var vi i Mönsterås och åt påskmat hos släkten. Vi kollade även till stugan. Där ska det fixas lite i vår, det ska målas och krattas och bryggan ska i. Men det får karlarna ordna några helger framöver.

Jag satt lite vid datorn också. Skulle sälja transportburen till bilen. Någon liten varelse tyckte att man inte kan lämna mattes sida och somnade vid datorn.



På datorn hade jag hittat en sida med grekiska radiokanaler så grekisk musik har klingat i huset i helgen vill jag lova.

Sedan var det ju roligt att hänga med lill-husse och se på världen ur ett annat perspektiv....



Vi har alltså som mest tagit det lugnt i helgen. Så nu kan vi jobba med full energi veckan ut. På lördag åker jag och dottern till Göteborg för att besöka moster lite grann innan dottern åker till Kreta.

Ha det!

Kommentarer
Postat av: mooch

Vilken söt följeslagare du har vid datorn. Rödisar är ju underbara!!



Nu har blivit fotokullad. Läs mer i min blogg =)

2010-04-07 @ 22:14:03
URL: http://luddrumpan.blogspot.com
Postat av: Inkan o Ligan

Vad söt han var.

2010-04-08 @ 22:07:00
URL: http://ligans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0