12 augusti SEMESTER

Dåligt med uppdateringar, jag vet, men nu har jag semester och tänk vad tiden inte räcker till då. Det är så mycket man vill göra men är man ledig så liksom slösar man med tiden och plötsligt finns det ingen kvar. När man jobbar vet man att jag har bara si o så lång tid på mig, bäst att raska på, och då hinner man mer på nått konstigt sätt.

Men lite har jag fått gjort. Bl a har jag bytt gardiner i dotterns gamla rum. Var snäll och bortse från stryktvätten, den har jag tagit tag i idag (när det är 25 grader varmt och jag är genom-allergisk mot det förbaskade gräset).


Blir lite mer liv i fönstret än att ha helt benvita enfärgade gardiner.

Sen har jag bytt draperi bakom soffan. Från brunt till vitt. Den vita linnegardinen fick jag tvätta om för att den skulle bli slät när jag strök den, men så är det ju med linne som får ligga för länge.
Jag piffade upp gardinen med lite fjärilar som jag hittade på Indiskan


Fjärilar i närbild:


Vad har jag gjort mer....... Jo gosat katt så klart. I synnerhet Valentin är helnöjd med att ha matte hemma.
Min lilla ängla katt, det bor en liten ängel i honom som han plockar fram i min närhet.


Dotterns flytt efterlämnade sig två tomma garderober. Men som nog alla vet så kan man aldrig få för många garderober. Så jag har arrangerat om lite mellan tre olika garderober i tre olika rum. Gissa om Valentin hade jämn gärning med att hålla sig nära matte när matte sprang som en stolla mellan rummen med famnen full av saker! Goskissen!

Så har jag börjat med Xtravaganza också. Ett viktminskningsprogram som kombinerar mental träning med rörelseträning och rätt kost. Lätt faktiskt, knytnäve och handflata är måtten att gå efter. En knytnäve proteiner, en knytnäve kokta grönsaker i tre färger, en handflata vattenfyllda grönsaker (dvs vanliga salladsgrönsaker). Sex mål mat om dagen; frukost, mellanmål, lunch, mellanmål, middag, kvällsmål ska man äta för att hålla sockernivån i skick. Men jag är i alla fall inte hungrig. Dagens frukost såg ut så här:

Räkor, äggröra, avocado och röd paprika, MUMS!

Idag sitter jag o nyser mest hela tiden. 25 grader ute innebär att allt blir torrt o gräset sätter fart. Förbaskade allergi! Ska se vad jag orkar på träningen i dag, man känner ju sig inte precis i topptrim när allergin sätter fart.

Men nu ska jag nog ta en liten röd katt och sätta mig framför tv:n och inte göra nånting på en lång stund, känner mig helt färdig.

Ha det så bra!

Kommentarer
Postat av: Inkan o Ligan

Vad snyggt det blev OCH vad gott det såg ut.

2010-08-13 @ 23:17:41
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: AnneliH

Visst är det roligt att göra om lite ibland som att ändra färger och piffa lite ;) Jättefint blev det.

Det såg ut om om den frukosten skulle kunna stå på mitt frukostbord också ...avocado som är så gott!

2010-08-15 @ 15:21:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0