17 december Det lackar emot jul!

Å det gör det med rasande fart.

Hela veckan har jag ryckt in åt min kollega som drabbats av den otäcka influensan. Så när jag kommit hem på kvällarna har jag varit ganska trött. Det positiva i det hela är att dottern har fått rycka in o jobba lite istället för mig. Hon kan behöva varenda krona.

Sen har vi väntat på att få hem sonen. Men när det väl kom till kritan så vart hans chaufför sjuk och kunde inte ställa upp. Så nu får vi vänta lite till på honom. Men på tisdag hoppas jag att han kommer och att vädret inte sätter några käppar i hjulet. Snälla söta Hannes har lovat att hämta sonen och möblerna. Sonen är så välkommen när han än kommer.

Som du kanske kan förstå så har det inte hänt så mycket här hemma. När jag kommer hem är det soffan, mat o tv som gäller. Lite senare ropar sängen så där brukar jag hamna vid 9-snåret och sen ser vi sista tv-programmet i sängen. När slutvinjetten går, då somnar jag!

Så vad bilder jag har att bjuda på är katter katter o åter katter. Men de är i mina ögon värda att visa o faktiskt riktigt söta, gossarna. Skulle fånga Tösen på bild men hon har en raket i rumpan och springer så fort att hon inte fastnar. Men i klätterträdet ligger hon stilla så länge att jag kan ta ett kort!


Vår lilla drottning!

Grabbarna de håller sig gärna närmare jordytan, det är ju där det kan falla nått gott!


Klart vi ligger här, vi är väl inte dumma heller! Godsaker trillar neråt, inte uppåt


Men man kan få vänta lite FÖR länge i bland......


Japp, man måste vara utrustad med tålamod i det här huset......


Så köpte matte apelsiner. Jag tycker de är mysiga att ligga på. Fast matte säger att jag värper dem och att det kommer att bli små clementiner. Jag fattar ingenting!

Så kom då äntligen fredagkvällen. Då har min goa söta snälla man varit o köpt mig en julklapp som jag får alldeles för tidigt.

En elektrisk filt!! Ska bli så skönt att ha framför tv:n!

Nu ska jag sluta blogga och prova min filt.

Ha det så bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0