26 december Annandag jul

Det blev ingen juldags-resa till Mönsterås. Vädret la käppar i hjulet för oss, men det kommer ju fler dagar framöver när vi kan träffas.

Här hemma har vi haft fullt upp. Julveckan fick vi äran att ta hand om dotterns hopsamlade tvätt. Det var inte lite om jag säger så. Men det var en viss liten herre som gillade allt nytvättat! Ser ni honom?


Den andra kissen gör husse sällskap i köket, av två anledningar; 1: man kan få nått, 2: kanske en fågel uppenbarar sig utanför fönstret!


Så kom då julafton och dukning för maten skulle ske. Naturligtvis var Nalleman inte sen att börja "värpa" juldekorationen.....


Sen la jag duk på avlastningbordet, då var han inte heller sen.....

- Helmysigt att ligga här faktiskt. Jag får ju plats ju!


- Vad sa du matte, ska du ha mat på bordet! Det var det tokigaste jag hört!


- Okey, nu fattar jag, menar du att jag inte får vara på det bordet nu? Okey, bäst jag lyder.

Så var då alla julklappar på plats under granen. Tösen kollar dem på avstånd, Valentin däremot, han gnagde sig igenom ett paket innan det hann delas ut, knaskissen!

- Jag kollar inte julklappar, jag tar ett snack med tomtenissen!

Under granen har jag även en gammal gammal kyrka. Min far sa alltid att det var en kopia av Örgryte kyrka men inte vet jag. Lite fin är den i alla fall.


Jag har även i hittat fina fåglar att klämma fast i granen. Vi hade liknande när jag var liten fast de var i sånt där ömtåligt material och i olika färger. Men mina oförstörbara är fina de med!


Vi åt vårt julbord och hade det väldigt roligt på julafton, vi och våra vuxna barn. Sen vart det tv och tidig säng. De små barnen har en förmåga att inte ställa in helgklockan utan tycker att vi ska upp o skutta vid 5-snåret oavsett om vi är lediga eller inte.

Idag, annandagen, så var det ett sånt himla rus på dem, vänskapliga slagsmål, rusningar från ena ändan av huset till den andra. Det var sånt liv att jag till slut gick upp ur slafen för att hjälpa min stackar make att lugna ner dem. Det räckte att hota med BAD så försvann Nalleman under soffan, och vart Tösen o Valentin tog vägen vet jag inte. Sen blev det TRATT på Nalleman och lite mjällspray på svansen (tratt för att han inte ska slicka av det med det samma utan det ska få tränga in och göra nytta). Detta lugnade ner gänget och sen har de väl mest sovit hela dagen.

Nu önskar jag dig en fortsatt bra vecka och ett GOTT NYTT ÅR!

Kommentarer
Postat av: Inkan o Ligan

Stackars stackar Nalleman. :-((

2010-12-26 @ 20:30:17
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: Inkan o Ligan

pst........ bild två är verkligen för härlig. dst.........

Önskar er ett Gott Nytt År.

Kram

2010-12-30 @ 23:22:15
URL: http://ligans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0