12 februari Jag har varit på Kick-Off

I fredags var det dags för jobbet att ha kick-off. Denna gång åkte vi buss till Kosta Boda Art Hotell. En resa på ca en timme från Växjö.

Har haft underbart roligt. God mat bjöd de på och jag tror att det var första gången i livet jag åt anka.... fast det såg ut som fläskfile.

Efter maten så var det uppträde av Elin Lanto. Ingen av mina favoriter men hon gjorde väl bra ifrån sig tycker jag. Tydligen var hon med oss lite på kvällen för en kollega fick dansa med henne i discot!

Men i allafall, mitt under maten steg vår trevlige VD upp på den lilla scenen. Vi var ju några som har varit på företaget sedan Hedenhös-dagar, 25 år för att vara korrekt. En och en fick vi komma upp och ta emot blommor och ett paket. Mycket trevligt och roligt att bli uppskattad! Tänk, jag har jobbat där i 26 år, ja 26 men bolaget gick i konkurs -85 och återbildades så vi räknar där ifrån.

Detta fick jag i alla fall.




Med certifakat och allt! Tyvärr är den för hög för att gå i vitrinskåpet, utom räckhåll för kissarna men nu sitter den med ett berg av häftmassa på cd-hyllan i stället.

Jag var ganska trött när jag kom hem så jag gick o la mig för att sova igen lite nattimmar. Naturligtvis fick jag sällskap direkt. Matte var ju hemma och hon kan ju försvinna, bäst att alla håller koll!



Nu när jag sitter vid datorn har denna lilla dam lagt sig brevid. Brukar hon aldrig göra men nu passade det tydligen! Söt-gumman!



Imorgon står bad på programmet, får se vad de gillar det.

Nästa helg är det tänkt att det ska bära av till Kalmar med Tösen och Nalleman för att scanna deras hjärtan, men jag har ännu inte fått några tider så jag vet inte när jag ska dit. Men det ger sig nog i veckan. Håll tummarna för att det inte kommer massor med snö tills dess i alla fall!

Nä nu ska jag skutta vidare och ställa mig och baka ett par limpor bröd. Mums!

Ha det så bra!


Kommentarer
Postat av: Anneli

Åh..vad trevligt du har haft det! Snyggt glas!!!

Jag hoppas verkligen att det INTE kommer mer snö...men jag vet att de hotar med att det ska komma lite mer på tisdag...

Åh..vad blir det för gott bröd då??



Kramen!

2010-02-13 @ 18:02:49
URL: http://shaggkvist.se/wordpress/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0