10 januari Hemma igen!

Efter en helt underbar helg så är jag hemma igen. Det var skumpig landning i Växjö, aldrig har jag varit med om en landning där det låter så här: vänster hjul tar i, höger hjul tar i ett par sekunder efter och efter ytterligare några sekunder noshjulet. Vi hade alltså turbulens tio minuter innan landning och ända till vi tog mark. Idag gjorde säkerhetsbältet skäl för namnet.

Men men nu är jag hemma. Liten rapport från dagar som gått.

I fredags mumsade jag och dottern på ost. I Norrtälje finns en fin liten ostaffär med importerade ostar. Kolla här bara:

Den ost som ser ut att flyta i väg är en kittost och har haft ett brandgult skal omring sig



Längst ner på tallriken är en pepparkorv, sen är det stavar av en god hårdost som jag glömt namnet på, sen är det en ost med insprängd blåmögelost och det andra bruna är faktiskt en ost det med. Det gula i den är cheddar. Supergod!

Mätta efter ost såg vi på Lets dance och sedan var det läggdags.

På lördagen ringde klockan halv 7 och det var dags för dottern att åka till Turkiet. Jag stannade kvar och inväntade Anna som dök upp vid 12-snåret. Vi gick och handlade lite lunch och här ser ni resultatet:

Det blev grillad kyckling, ost, kivi, vindruvor, oliver, paprika och sallad, samt.......

CHAMPANGE! Eller mousserande vin jag vet inte vad det klassas som, men gott var det!

På kvällen gick vi ut och åt gott på en restaurang som heter På G. Gott var det!

Sen åkte vi hem och gjorde oss klara för sängen och såg en film innan vi somnade. Naturligtvis har vi pratat o pratat o pratat o pratat o pratat o pratat. Det blir så när man ses så sällan.

Idag var vi uppe vid 9 och åt omelett o bacon och drack kaffe. Vissa kanske längtade någon mer än andra på kaffet?


Vid 11 skiljdes vi åt och jag tog buss/tunnelbana/flygbuss ut till Bromma. Det gick galant. Fast jag var tre timmar tidig till Bromma, men den tiden dödade jag med kaffe o en bra bok.

När jag checkat in och satt mig tillrätta med min bok igen, hör jag en bekant röst. Å där sitter hon, Anne Wilson, en av domarna i Let's Dance! Jättedåligt foto, taget på långt håll med mobilen men ni kan kanske ana henne.....


Nåja efter en skumpig landing så kom jag hem.

Direkt hade jag hjälp att packa upp

Här syns även att Nallemans svans börjar rätta till sig.

Sen hade jag köpt en kompis till kissarna. Denna kompis kan säga "mjau mjau mjau" om man klämmer han på magen.


Alla katter tyckte att han var en spännande figur och ville tassa på honom. Men jag lyckades bara fånga Nalleman på bild


Nu ska jag njuta av lite närhet med min förkylda man och katter, medans vi ser på En annan del av Köping och sedan blir det sängen och Damernas Detektivbyrå

Ha det så bra alla!

Tjipp!

Kommentarer
Postat av: AnneliH

Vilken toppenhelg du verkar ha haft!! Kul med sådana mellan varven. De där ostarna såg väldigt goda ut.

Du är en riktig paparazzi ;))

Nu såg jag vad jag missade i går...tur att det finns SvT-play ;)

2010-01-11 @ 08:06:08
URL: http://shaggkvist.se/wordpress/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0