12 januari Finns väl inte så mycket att säga....

Allt rullar på som det ska. Lite tråkigheter har dock hänt.

Mina tankar går till Katthemmet Kompis utanför Nybro, som brann ner på nyårsdagen. Så länge som människor ser katter som slit o släng-vara så behövs ställen som Kompis. Insamlingar pågår till höger och vänster och jag vill gärna tro att de som tidigare drev Kompis kommer att orka börja om. Det pågår en insamling på jobbet och en kollega har nära kontakt med hemmet. Hon fixar så att sakerna kommer hemmet till godo. Jag har skrapat i hop vad jag hade här hemma. Sterila kompresser, schampon, borstar och en bajslåda med lock.

Du kan läsa mer om Katthemmet Kompis här:
http://www.katthemmetkompis.se/


Gänget här hemma har det bara bra. Husse är sjuk så de har varit sjuksköterskor i helgen och nu i veckan. Jag vet inte vem som är gladast, husse eller katterna...........

Tösen gör framsteg varje dag. Hon ligger nästan på min arm nu om nätterna och sover hos mig till största delen. Idag gjorde vi ett jättekliv framåt. Jag hade Tösen i famnen och husse skar fläskfilé. Naturligtvis får katterna lite kött och Tösen åt där i famnen hos mig! Ingen annan katt äter i famnen så det tycker jag var fantastiskt! Undrar om hon tycker lika mycket om mig efter helgen. Det är dags för b a d för alla.



Sen lyckades husse fånga dessa två på bild i helgen. Ett kanonkort som helt enkelt bevisar att finns det hjärterum så finns det stjärerum!


Det finns faktiskt mer platser i klätterträdet att sova på men nu skulle det nanas tillsammans minsann!
SÖTNOSAR!
Nalleman, han sträckte ut sig i soffan istället


Så har jag köpt årets första tulpaner! Älskar tulpaner, önskar jag kunde ha dem hemma alltid. Fast Nalleman knaprar på dem så det får väl bli tulpaner med måtta.


Så kunde jag inte låta bli utan att leka lite i photoshop. Det är kul tycker jag, att hitta nya effekter.

En favorit i repris är denna effekt


Sen hittade jag dessa effekter också





Roligt roligt!


Nu är det dags att laga den där fläskfilén och se på Mästarnas mästare......hmmmm

Ha det så bra!
Tjipp!

Kommentarer
Postat av: Sofi

Vad kul att du och Anna hade så trevligt ihop, inte för att jag trodde något annat. Väntar på att du ska logga in på msn när du kommer hem,Kram

2010-01-14 @ 17:59:55
URL: http://lovesiesta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0