24 januari Ytterligare en helg går mot sitt slut

Kan någon begripa varför helgen går så evinnerligt for? Kan inte den där lilla rackaren hänga sig i den långa visaren på helgen liksom han gör under veckan? Ni vet, han som hänger i klockans långa visare så att den flyttar sig så långsamt så långsamt.

Men vad har då hänt. Jo fredagen då tog jag akut ledigt på eftermiddagen. Mina underbara kollegor sa ja till detta. Vad gjorde jag då? Jo jag hjälpte älskade Sanna att flyttstäda. Städa kan vara roligt och just DÅ kändes det väldigt roligt. Jag skurade garderober och tvättade element. Tog mig ann en rostfri diskbänk med liv o lust.  Någon (inte Sanna) hade misskött den så det krävdes fyra skurningar med ett medel som heter Universal innan den var ok. Svampen jag torkade med blev alldeles svart när jag höll på. Men roligt hade vi, det är ju alltid roligare när man är två.

Sen var det till att åka hem precis lagom till ödesmatchen i handboll, Sverige mot Tyskland. Nog för att det blev en spännande match men vi förlorade ju ändå.

Sen blev det kortspel hos grannen fram till lite efter midnatt.

Jag var uppe tidigt på lördagen och städade för att kunna ta vara på den sol som sken, dagen till ära. Så jag gav mig av vid två-tiden med kameran i högsta hugg. Tyvärr glömde jag handskar så det blev inte så mycket kort tagna, jag frös så om fingrarna. Men här är lite smakprov.


Lekplatsen och kaffét ligger under snön men barnen var där och lekte ändå i det fina vädret.


Tennisbanorna låg också under snön


Men var man på rätt plats vid rätt tid så kunde man se den underbara blåa himlen!


Ankorna får i alla fall simma runt i öppet vatten o mat får de utav de som kommer dit och matar dem hela året.


Stannar man till så kommer de rusande i flock. Det kan ju vankas mat......


ACTION!!!


Växjö och Växjösjön i vinterskrud



Väl hemma från kylan hittar man ett gäng sovande katter!


Dotterna kom hem i lördags från 14 dagars utbildning i Turkiet. Hon hade en fin blingbling klocka till mamma!

Och ett fint litet armband



Det var väl allt för denna gång!
Nu ska jag jaga ut för att ta bussen till jobbet

Ha en bra dag!
Tjipp!

Kommentarer
Postat av: AnneliH

Guuuuuu vilken snygg klocka!!!....och armband!!

Lite avis blir jag allt ;)

Vad det kommer "blinga" om dig nu.

2010-01-25 @ 19:24:06
URL: http://shaggkvist.se/wordpress/
Postat av: Anonym

Hej hej! Tack för tipset om messmör. Vi köpte hem det häromdagen och har blandat i lite i ersättningen och det har faktiskt hjälpt något. Men helt bra är det inte. Kanske får ge det några dagar eller ge lite större mängd?! BVC-sköterskan kommer hem hit i morgon så jag ska passa på att höra med henne också.



Vad kul att du träffat Simba (No Surrender)! :-)



kram Linda

2010-01-25 @ 20:47:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0