31 januari Slappar-söndag

Ja, idag gör vi inte mycket. Huset blev städat i går och allt är färdigt. Jag tog mig en promenad i snövädret på morgonen, det var skönt. Minus 20 visade termometern på idag på morgonkvisten, då kröp vi ner i sängen igen.

Så här ser baksidan ut nu, det känns långt tills solstolarna får packas upp och användas......


Till och med katterna tar det lugnt i dag. Ja nästan då alltså.

Tösen letar efter sin lilla älskade flirtkula, den har hamnat under soffan


När hon fått fram den (tar den i munnen och bär den) så blir det full fräs på golvet.



Den är rolig den där flirtkulan! Alla tre kissarna tycker om den men Tösen är nog den som älskar den mest

Men ibland händer det saker som kräver att matte eller husse rycker in. Som när Tösen har lagt sin flirtis i aktivitetsrundeln, där den andra bollen är. Klart att flirtsen vore rolig att leka med där i men det fungerar ju inte, stumpan, inte när flirtisen har fjädrar!

Då får vi som sagt rycka in och plocka upp den igen.


Nalleman han sitter och tittat längtansfullt mot kökslådan där han vet att vippan med den roliga råttan ligger


Men det kom inte fram någon råtta

Valentin han sitter och längtar ut han


Så öppnade jag fönstret och Valentin var snabbt ute och sedan kom Nalleman


Det är nog skönt att vara ute om än bara en liten liten stund



Sen ropade jag in dem, det blir så kallt inne om inte annat. Nalleman fattade galoppen snabbt men Valentin......nä det skulle grävas lite......

....funderas lite......


....sen kanske han kan komma in!

I övrigt har gubben haft klubbvård av golfklubbor och annan utrustning. Jag har jagat katter med kamera som ni förstår och i övrigt blir det nog bara tv och matlagning som får stå på agendan för dagen.

Ha det så bra!
Tjipp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0