8 januari Så var man då i Norrköping

Ja, jag landade här i går men var allt för trött o frusen för att blogga.

Vi tog oss med flyggbuss från Bromma flygplats till Centralen. Där låste vi in våra väskor och sedan gick vi till Hotell Continental och köpte oss en frukost i deras frukostmatsal. 240 kr kostade det oss och det var väl värda pengar!
Gissa om jag var kaffetörstig!


Sen gav vi oss av ut i snålblåsten. Det var inget nöje vill jag säga. Hala skor och snö i stickande motvind, jag har verkligen sett Stockholm från bättre sidor. I Gamla Stan var många butiker stängda av någon anledning så vi gick bara en liten runda där. Sen var vi inne på ett utav alla HM som finns samt på PUB. Från PUB tog vi oss tvärs över Hötorget och gick mot Sergels Torg. Kallt var det, syns inte det på alla påpälsade människor?


Vi tog en snabbis på Ur & Penn, Yves Rocher, Cubus och sedan åkte vi till Odenplan för att gå på KattKatt. Där fanns en del som jag skulle kunna tänka mig men det fick bli förklädet i plast (som ska användas vid badning av katter) och en ny mugg till jobbet.




Efter alla shopping var vi lite sugna på en bit mat. Naturligtvis fick det bli Hard Rock! Men som är så typiskt i Sverige så hade de inte annat än lunchmeny så någon fajitas blev det inte för min del. Men en Toast som inte gick av för hackor samt en LemonDrop-drink till efterrätt!

Nöjda och trötta gick vi därifrån för att åka till Centralen och hämta våra väskor och sedan åka till Norrtälje.

Kvart i fem landade vi hemma hos dottern. Då hade vi även handlat på ICA i Norrtälje. Sen satt vi bara i soffan och tittade på tv. La oss ganska tidigt, det tar på krafterna att shoppa.

Fredag har tillbringats i Norrtälje centrum. Vi handlade mer i dag än vad vi gjorde i Stockholm i går. Vädret var bättre i dag och Norrtälje visade sig från sin bättre sida idag.

















Det var Norrtälje C i ett nötskal!

Som ni kanske sett så var gatorna snöiga och därmed hala. Efter att ha halkat omkring i går i Stockholm, bestämde jag mig för att köpa mig ett par nya vinterskor. Detta har inte hänt på säkert 10 år så det kanske var på tiden.....

Så här ser de ut

Sköna som sjutton och inte halkiga om man undviker ren blankis! hihi

Nu ska jag lämna plats åt dotterns dator, hon har lite att fixa med innan hon åker i morgon

Ha det så bra!
Tjipp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0