21 juli Nej jag har inte trillat av jordens yta!

Men väl haft 1000 saker att hålla i luften.

Men jag ska börja från början. Kan varna redan nu att det blir mycket kattbilder i dag, faktiskt helt o hållet. :)

Vi börjar med någon av de sista semesterdagarna på landet. Vi hade liksom firat med lite bubbel o ost sedan tog Nalleman bordet i besittning. Kan bli ett kul foto av det här:

- Scccha de va schå schvårt att fatta att jag vill schova nu?


Sen har vi Valentins eskapad:

- Tyst nu matte, jag koncentrerar mig på min bok, den är så spännande. Handlar om mina polare jaguarer och pumor vet du!


- HALLÅ kan ni vara lite tysta!!!!!


Söta goa Valentin, katten som ser lycklig ut när han sover!


Nåväl. Vi åkt hem från landet och kissarna visade starkt sin uppskattning över att vara hemma.

Nalleman till exempel, la sig på sin köksmatta och gosade ner sig.

- Min matta, var har du varit!!??






Valentin, han kastade sig ut i rastgården....................och somnade

- Zzzzzzzzzz


Valentin hade kräkt i bilen under resan hem så han mådde nog lite dåligt när han kom hem. Tösen hon raglade omkring här hemma och man kan nästan göra vad som helst med henne då. Jag har fått tabletter till henne som hon ska ha ett par timmar innan bilresa. Detta för att hon ska bli just lite dåsig och lugn. Hon formligen HATAR att åka bil. Hon kissar o bajsar och skriker så det ärsynd om henne. Med tabletten i kroppen skriker hon lite snällare och håller sig hela resan.

Vi har inhandlat en ny laserpekare i sommar. Gissa om den är populär. Valentin formligen älskar den och hör när vi tar fram den.


ACTION!


Goaste Valentin, när han väl fastnar på bild så blir det ganska bra


Tösen också, fast lite suddig


En dag hittade jag alla tre kattern i klösträdet. Det är nog första gången alla är där samtidigt och jag hinner hämta kameran!


Tösen är så söt där hon ligger, vilket hon gör väldigt ofta


Valentin har tryckt ner sig brevid


Efter en stund sov de båda två och då ser man inte mycket av dem. Vilken tur att vi köpte ett klösträd med stora liggplatser!


Lite mer än katter kan jag ju skriva om.

Dottern har nu flyttat in i egen lägehet här i Växjö. Kanske jag någon gång kan visa bilder därifrån. Just nu lever hon lite provisoriskt där för hon ska få renoverat och innan dess köps inga nya möbler.

Vi rensade garaget en dag. Där stod bland annat en soppåse som kommit med från landert. I den fanns det rester av köttfärssås. När Janne skulle ta påsen så väste den. I den låg den här krabaten.


En dag fick vi ett rejält regn. Det har åskat ganska mycket i trakterna runt men inte precis i Växjö. Men ett regn fick vi i alla fall. Plaströret som går från stupröret var ganska så fullt o sprutade på bra!


Nu är det till att jobba ett par veckor till sen har jag två veckor semester igen. Får se vad jag hittar på då....

Ha det så bra så länge

Tjipp!

Kommentarer
Postat av: Inkan o Ligan

Åh vad roligt att se alla fina kissar och mysiga bilder.

2010-07-21 @ 20:54:14
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: AnneliH

De är ju så fiina dina missar!

Jättefina bilder!

2010-07-23 @ 11:57:36
Postat av: Inkan o Ligan

Tackar för ditt inlägg såhär.

Normalt gör jag inte det men det finns ju alltid undantag. Självklart håller vi oss lååååångt från RC. GÄller även Grannens katter Nike och Puma. Dom får bara äta det jag köper åt dom. fniss

Tackar för dina fina kommentarer. Det gör mig glad.

Nästa gång får ni ringa.

FAST, det lär väl kanske inte bli nån nästa gång. :-(

Hälsa dotter och klappa kissarna och ta hand om er.

Kram

2010-07-23 @ 21:12:19
URL: http://ligans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0